Kukuč Jeepu, praktičnost Kodiaqu. SsangYong Torres boduje prostorem i cenou

Kukuč Jeepu, praktičnost Kodiaqu. SsangYong Torres boduje prostorem i cenou
Vzhledově Torresu dodávají kouzlo bachraté tvary a maska odkazující na Jeep.
Pohled z boku ukazuje neobvykle dlouhý zadní převis a vysokou světlost 195 mm.
Víko kufru má kliku na straně, ale otevírá se nahoru.
Interiér je vzhledem k ceně zařízený velmi útulně. Zobrazit 17 fotografií
Foto: Juraj Hrivnák
Martin Frei Martin Frei
3. 8. 2023 5:59
Nejmenší z korejských automobilek si počíná stále odvážněji. Nasadila moderní design, rozšiřuje modelovou řadu i síť prodejců. Nejnovější SUV Torres rozměry zhruba odpovídá Kodiaqu, výhradně pětimístná konfigurace zaujme i dlouhým kufrem. Cena začíná těsně pod 700 tisíci korun, slabinou je jediný motor v nabídce.

Torres znamená španělsky věže a název dobrodružně vypadajícího vozu odkazuje na přírodní park Torres del Paine v Čile. Tohle auto si ale rozhodně nepotřebuje dodávat odvahy exotickými jmény. Bachraté tvary, vystouplé blatníky i vysoká světlá výška dávají odhodlání jasně najevo.

Korunuje ho maska s minimalistickým náznakem svislých žeber Jeepu. Kopírování slavných detailů často působí trapně, ale SsangYong trefil míru přijatelnosti. Už Cimrman věděl, že někdy stačí naznačit.

Torres přijíždí čtyři roky po modelu Korando, s nímž sdílí rozvor a většinu techniky. Je však o dva centimetry širší a hlavně o pětadvacet centimetrů delší, což slibuje náležitě prostornou zadní část. Bez velké nadsázky by se Torres dal popsat jako Korando kombi.

O deset centimetrů výš je i střecha, ovšem skoro stejný nárůst se týká světlé výšky podvozku. Hodnotou 195 milimetrů se blíží terénním fajnšmekrům jako Subaru Forester.

Interiér je zařízený jednoduše a kvalitně. Konvenčně uvažující řidiče zamrzí miniaturní přístrojový panel bez ručičkových přístrojů. Rychlost se ukazuje digitálně a otáčky motoru na téměř nečitelné stupnici. Hlavní obrazovka a její ikony jsou velké a dobře čitelné, pochválit je třeba samostatný panel ovládání klimatizace.

Sedadla rozhodně odpovídají spíš evropským než korejským postavám. Škoda jen, že bederní opěrka je dostupná jen ve vyšších verzích s elektrickým nastavením.

Pohodlně se sedí i vzadu. Místa před koleny je dost a sedák podepírá celé nohy.

Kufr skutečně splňuje to, co naznačují rozměry karoserie. Je příkladně dlouhý, takže navzdory trochu mělčí podlaze nabídne objem 703 litrů. A to se ještě výrobci nepovedlo dost elegantně zabudovat do podlahy rezervní kolo. Bez něj totiž objem dosahuje neuvěřitelných 839 litrů. Což nenabídne Kodiaq ani Peugeot 5008.

Hodinové svezení na první seznamovací akci v Brně odhalilo suverénní jízdní vlastnosti spojené s přiměřeně poddajným pérováním. Plně nezávislé zavěšení kol drží pod kontrolou pohyby dlouhé karoserie a při vyhýbacím manévru dodává vozu bezpečný nadhled.

Jen bychom asi nevolili testovaná dvacetipalcová kola. Vyšší bočnice osmnáctek by mohly trochu lépe tlumit nejmenší nerovnosti.

Ssangyong Torres 1.5 GDI Turbo

Motor: benzinový 4válec, 1497 cm3
Výkon: 120 kW při 5000 ot./min
Točivý moment: 280 Nm při 1500 ot./min
Nejvyšší rychlost: neuvedena
Zrychlení 0-100 km/h: neuvedeno
Kombinovaná spotřeba: 7,9 l/100 km
Objem zavazadlového prostoru: 703 až 839 l 
Cena: od 699 900 Kč

Jako největší kompromis se ukázal jediný dostupný motor. Benzinový 1.5 GDI Turbo je moderní, pružný a tichý společník na plynulou jízdu. Ani v menších modelech ovšem nevyniká nízkou spotřebou a v těžším autě to těžko bude lepší. Zejména když pohon všech kol je povinně spojený s konvenčním planetovým automatem. Pak lze očekávat hodnoty kolem deseti litrů.

O to lepší zprávu představuje cena začínající na 699 900 korunách. V základní ceně je přitom dvouzónová samočinná klimatizace, plnohodnotný infotainment s konektivitou pro Android i Apple, tónovaná zadní okna nebo akustické čelní sklo. Připlácet si lze jak za pohon všech kol, tak za komfortní perličky jako vyhřívaný volant nebo elektrické víko kufru.

Srovnání základní ceny SsangYongu Torres s vybranou konkurencí

SsangYong Torres 1.5 T-GDI / 120 kW Club 699 900 Kč
Peugeot 5008 1.2 PureTech / 96 kW Active Pack 818 800 Kč
Seat Tarraco 1.5 TSI / 110 kW Style 904 900 Kč
Toyota RAV4 2.0 Valvematic / 129 kW Comfort Style 929 900 Kč
Volkswagen Tiguan Allspace 1.5 TSI / 110 kW Life 999 900 Kč

Jak ukazuje tabulka konkurentů, srovnatelný prostor vyjde všude jinde mnohem dráž. Většinou totiž bývá spojený s technikou o třídu vyšší. Jak jsme zmínili, Torres je vlastně SUV kombi. Tedy ideální rodinný formát, jaký v Evropě nikdo nedělá.

 

Právě se děje

Další zprávy