Svolávací akce se po celém světě týká 111 321 vozidel, které spojuje to, že mají pod kapotou benzinový motor 2.0 TSI Evo. U aut se může uvolnit okrasný plastový kryt motoru, který se následně může dostat do kontaktu s horkými částmi motoru, a pokud se roztavený kryt následně potká s ještě žhavějšími součástmi, jako je třeba turbodmychadlo, hrozí nebezpečí požáru.
Konkrétními problematickými modely jsou Audi Q3 a TT, Cupra Ateca, Formentor a Leon, Seat Tarraco, Škoda Karoq, Kodiaq, Octavia Superb a konečně Volkswagen Arteon, Golf, Passat, T-Roc a Tiguan. Postižená auta byla vyrobena v letech 2020 až 2022. V případě Volkswagenu již mělo být zaznamenáno šestnáct případů, kdy auto skutečně začalo hořet.
Nejvíce vozů, jichž se svolávací akce týká, je v Německu: přes 55 000. V Česku je množství o poznání nižší, podle vyjádření českého zastoupení Škody pro web Svolávačky.cz se jedná o 2028 aut. Ostatní koncernové značky jsou u nás zasaženy podstatně méně, podle zástupce importéra Porsche ČR Filipa Stoulila jde o 27 vozů Audi, 116 Seatů a Cuper a 436 Volkswagenů.
Řešení problému je přitom velice jednoduché. V autoservisu prostě "nacvaknutý" kryt motoru sundají. Trvá to několik minut. Upravený kryt přitom zatím není k dispozici, proto musí majitelé postižených vozidel jezdit bez něj. Na funkčnost by to však nemělo mít žádný, případně zásadní vliv.
Svolávací akci by si majitelé hypoteticky mohli vyřešit i doma, automobilky však musí výměnu provést v servisu především z legislativních důvodů. Příslušný servis pak bude také vědět, koho pozvat na instalaci upraveného krytu.