Jak šel čas se Škodou Fabia. Z drahého holobytu se stal vybavený bestseller

Jan Matoušek Jan Matoušek
12. 9. 2018 6:03
V roce 1999 na frankfurtském autosalonu představila Škoda poprvé nástupce letité Felicie, která byla v zásadě jen velmi výrazně zmodernizovaným Favoritem. Vůz dostal jméno Fabia a prakticky ihned se zařadil mezi bestsellery českého i evropského trhu. O devatenáct let později brázdí silnice Fabia ve svém třetím vydání. Jak moc se od první generace změnila a že jde dnes o velmi výhodné malé auto, si připomeňte v galerii.

Porovnali jsme základní Škodu Fabia s dalšími konkurenty. Podívejte se zde.

Vysvětlení k přepočtu cen v galerii: jedná se o přepočty pomocí průměrných hrubých mezd daného roku, některé ceny jsou tak pouze orientační.

Na sportovní notu

Je otázkou, na kolik byla slepou uličkou i sportovní verze RS. Poprvé se představila v roce 2003 a tehdy šlo o hatchback s naftovým čtyřválcem 1.9 TDI o výkonu 96 kW. Ten dokázal vůz rozpohybovat z 0 na 100 km/h za 9,6 sekundy a rozjet ho na nejvýše 204 km/h. Jako zajímavost můžeme uvést, že v Řecku se prodávala i Fabia Sport Edition (jinak pojmenované RS) s benzinovým motorem 1.4 o výkonu 86 kW. Oproti turbodieselu bylo ale takové auto výrazně pomalejší.

S uvedením druhé generace "RSka" si dávala Škoda poměrně na čas a došlo k němu až v roce 2010. Tehdy se objevil vůz s benzinovou 1.4 TSI o výkonu 132 kW, ovšem také striktně s dvouspojkovým automatem DSG. Z 0 na 100 km/h takové auto zrychlovalo za 7,6 sekundy a jelo nejvýše 224 km/h. Vedle hatchbacku se dělalo i kombi.

Aktuální Fabia žádnou sportovní verzi nemá. Nejblíže jí byla limitovaná verze Fabia Edition R5 s 1.4 TSI o výkonu 92 kW, standardním automatem DSG, zrychlením z 0 na 100 km/h za 8,8 sekundy a maximální rychlostí 203 km/h.

 

Právě se děje

Další zprávy