Včera kompakt, dnes nákupní taška. Podívejte se, o kolik narostla auta za 50 let.

Jan Matoušek Jan Matoušek
16. 8. 2021 6:02
Že nová auta s každou generací rostou, není nic úplně překvapivého. Automobilky se často chlubí, kolik milimetrů mezi nápravami nebo do šířky nové vydání toho kterého modelu nabralo. Málokdo si však uvědomuje, kolik auta nabrala ne během dvou, ale hned několika generací. My jsme vybrali jedenáct oblíbených modelů napříč segmenty a podívali se, jak v průběhu času rostly. Srovnání najdete v galerii.

Data uváděná v tabulkách vycházejí z informací v dobových autokatalozích, u současných verzí se vždy jedná o data pro aktuální podobu vozu i po případné modernizaci. Inspirací byl článek britského srovnávače pojištění Compare the Market.

Foto: Volkswagen

Volkswagen Passat

Při pohledu na rozměry prvního Passatu z roku 1973 bychom jej dnes jen těžko zařadili mezi auta střední třídy. Spíš někam mezi kompakty, nebo dokonce malá auta. Také výběr karoserií byl jiný, Passat byl v základní verzi hatchbackem a sedan se nabízel jen jako doplněk. Až od generace B3 jde ve standardu o klasický tříprostorový sedan a volitelně kombi s označením Variant. Právě třetí generace zaznamenala v oblasti rozvoru náprav výrazné zvětšení, od něhož se Passat následně odpíchl dál.

B1 B2 B3 B5 B6 B8
Délka 4190 mm 4425 mm 4573 mm 4675 mm 4765 mm 4775 mm
Šířka 1600 mm 1710 mm 1704 mm 1740 mm 1820 mm 1832 mm
Výška 1360 mm 1385 mm 1430 mm 1459 mm 1472 mm 1483 mm
Rozvor 2470 mm 2550 mm 2623 mm 2703 mm 2710 mm 2786 mm

Passaty B4 a B7 jsme z tabulky vynechali, protože jsou prakticky stejně velké jako modely B3 a B6, koneckonců jde prakticky o jejich výrazné modernizace. Každopádně rozvor náprav za skoro půlstoletí narostl u Passatu o více než 300 mm a za zmínku stojí i více než půlmetrové prodloužení celého vozu. Všimněte si opět, jak se pozvolna auto mezigeneračně rozšiřovalo.

 

Právě se děje

Další zprávy