Jak bezpečné jsou škodovky? Nejnovější maximálně, starší s drobnými problémy

Jan Matoušek Jan Matoušek
5. 11. 2018 6:05
Vozy Škoda si poměrně dobře vedou ve statistikách spolehlivosti i spokojenosti mezi zákazníky. Jak jsou na tom však s bezpečností dospělé posádky? První vůz s okřídleným šípem ve znaku se proti zdi rozjel v roce 2000 s výsledkem čtyř hvězdiček. Dnes získávají mladoboleslavské vozy bez výjimky plný počet pěti hvězd. Na kompletní výsledky všech modelů Škoda se podívejte do následující galerie.

Na přehled bezpečnosti nejnovějších aut se podívejte zde.

Foto: Škoda Auto

Škoda Superb - 2008

Druhou pětihvězdičkovou škodovkou se stal v roce 2008 Superb druhé generace. Ten měl ve výbavě nejen čelní, boční a hlavové airbagy, ale také kolenní vak pro řidiče. Ten jistě pomohl dobré ochraně kolen a stehen předních cestujících. Ještě důležitější se ale ukázala stabilní struktura prostoru pro cestující po čelním nárazu. Euro NCAP dále vyzdvihlo fakt, že cestující různě velkého vzrůstu či v sedící v různých pozicích jsou chráněni stejně dobře. Maximální možné hodnocení si pak vlajková loď odnesla za ochranu posádky při bočním nárazu a nárazu do sloupu.

V roce 2009 začala organizace Euro NCAP využívat nového hodnocení bezpečnosti automobilů, proto přepočítala také výsledky druhé generace Superbu. Výsledkem bylo opět pět hvězdiček a celkově 90 procent za ochranu dospělé posádky. Jedinou menší změnou se ukázala být průměrná ochrana krční páteře při nárazu zezadu a druhé nejvyšší hodnocení za ochranu hrudníku a břicha řidiče při nárazu do sloupu.

Záznam nárazového testu najdete na další kartě.

 

Právě se děje

Další zprávy