Jak bezpečné jsou škodovky? Nejnovější maximálně, starší s drobnými problémy

Jan Matoušek Jan Matoušek
5. 11. 2018 6:05
Vozy Škoda si poměrně dobře vedou ve statistikách spolehlivosti i spokojenosti mezi zákazníky. Jak jsou na tom však s bezpečností dospělé posádky? První vůz s okřídleným šípem ve znaku se proti zdi rozjel v roce 2000 s výsledkem čtyř hvězdiček. Dnes získávají mladoboleslavské vozy bez výjimky plný počet pěti hvězd. Na kompletní výsledky všech modelů Škoda se podívejte do následující galerie.

Na přehled bezpečnosti nejnovějších aut se podívejte zde.

Foto: Škoda Auto

Škoda Superb - 2015

V roce 2015 se do hodnocení promítlo poprvé testování čelního nárazu jak s přesahem, tak plnou šířkou vozu (hodnotí se figurína řidiče a cestujícího vzadu). Změnilo se i hodnocení bočního nárazu, využívající realističtější figuríny. Přísnější se stalo také posuzování bezpečnostních asistentů. Přesto si třetí Superb opět odvezl pět hvězd a 86 procent za ochranu dospělé posádky. Ve standardu se objevuje sedm airbagů, nejdůležitější ale opět byla stabilní struktura kabiny po čelním nárazu s přesahem.

Po něm také vykázaly obě figuríny nejhůře druhé nejvyšší hodnocení, při nárazu celou šířkou vozu však má řidič jen průměrně chráněný hrudník. Při bočním nárazu získal Superb maximální počet bodů, náraz na sloup pouze snížil na druhé nejvyšší hodnocení bezpečnosti hrudníku řidiče. Krční páteř byla při nárazu zezadu dobře chráněna vpředu, ale jen průměrně vzadu. Autonomní brzdění do hodnocení zahrnuto nebylo, v době testu nebylo standardem na všech trzích.

Video z nárazu najdete na další záložce.

 

Právě se děje

Další zprávy