Petr Šikl
7. 3. 2019 6:01
Řada francouzských vozů má jedno společné. Výrobci je v průběhu výroby postupně zdokonalovali. O jejich zkaženou pověst se často zasadilo zavádění moderní techniky spolu s elektrickými vychytávkami a v neposlední řadě nesmyslně dlouhé výměny motorového oleje po 30 000 km (reakce na požadavky fleetových zákazníků sledujících servisní náklady). Následující devítka modelů ze země galského kohouta může za předpokladu dobře zvolené pohonné jednotky a důkladného výběru fungovat bez větších potíží. Navíc bude často levnější než německá nebo japonská konkurence.
Citroën C4 Picasso I (2006-2013)
Daleko lépe uděláte se vznětovou 1.6 HDI spojenou s šestistupňovou manuální převodovkou. Ta vyniká slušnou spolehlivostí, dynamikou i spotřebou paliva. Verze e-HDi přináší robotizovaný manuál a systém stop-start řešený reverzním alternátorem. Dvoulitr HDI je pak spolehlivou třešničkou na dortu. Nechybí mu pružnost, nadprůměrná a příkladná kultivovanost. Právě on je ideální bazarovou volbou.
Na nejstarší C4 Picassa stačí desetitisíce, nejmladší kusy pořídíte pod hranicí 200 tisíc korun.