Petr Šikl
7. 3. 2019 6:01
Řada francouzských vozů má jedno společné. Výrobci je v průběhu výroby postupně zdokonalovali. O jejich zkaženou pověst se často zasadilo zavádění moderní techniky spolu s elektrickými vychytávkami a v neposlední řadě nesmyslně dlouhé výměny motorového oleje po 30 000 km (reakce na požadavky fleetových zákazníků sledujících servisní náklady). Následující devítka modelů ze země galského kohouta může za předpokladu dobře zvolené pohonné jednotky a důkladného výběru fungovat bez větších potíží. Navíc bude často levnější než německá nebo japonská konkurence.
Renault Scénic III (2009-2016)
Spolehlivost Scéniců je na francouzské poměry až obdivuhodná. Renault časem zdokonalil elektroniku a vyvaroval se zbytečných problémů. V kabině je potřeba si zvyknout na centrální umístění přístrojů a titěrná tlačítka autorádia a klimatizace. Rodinné požadavky nejlépe plní prodloužený Grand Scénic v pětimístném uspořádání.
Z pohonných jednotek zklame přeplňovaná 1.2 TCe, která se dokáže dokonce zadřít. Živý a kultivovaný čtyřválec se dlouho ohřívá a ve válcích se sráží benzin, který ze stěn smývá olejový film. Vznikají tak vůle, roste spotřeba oleje a k zadření chybí jen krůček. Daleko lépe proto uděláte s klasickou šestnáctistovkou.