Petr Šikl
7. 3. 2019 6:01
Řada francouzských vozů má jedno společné. Výrobci je v průběhu výroby postupně zdokonalovali. O jejich zkaženou pověst se často zasadilo zavádění moderní techniky spolu s elektrickými vychytávkami a v neposlední řadě nesmyslně dlouhé výměny motorového oleje po 30 000 km (reakce na požadavky fleetových zákazníků sledujících servisní náklady). Následující devítka modelů ze země galského kohouta může za předpokladu dobře zvolené pohonné jednotky a důkladného výběru fungovat bez větších potíží. Navíc bude často levnější než německá nebo japonská konkurence.
Renault Scénic III (2009-2016)
U vozů z prvních dvou let výroby můžete narazit na jednoduchou vznětovou 1.9 dCi, která se spoléhá na turbodmychadlo s pevnou geometrií nebo odolné solenoidové vstřikování Bosch. Zpočátku se dokonce obešla bez filtru pevných částic. Vznětová 1.6 dCi nasazená v roce 2011 je výborným společníkem. Překonáte-li její neochotu spolupracovat v nízkých otáčkách, budete s ní spokojeni. Netrpí zatím na žádné chronické závady, má bezúdržbový rozvodový řetěz a v praxi dokážete jezdit pod šest litrů. Vstupnímu dieselu 1.5 dCi se vyhněte v jeho nejslabší variantě (63 kW).