Petr Šikl
7. 3. 2019 6:01
Řada francouzských vozů má jedno společné. Výrobci je v průběhu výroby postupně zdokonalovali. O jejich zkaženou pověst se často zasadilo zavádění moderní techniky spolu s elektrickými vychytávkami a v neposlední řadě nesmyslně dlouhé výměny motorového oleje po 30 000 km (reakce na požadavky fleetových zákazníků sledujících servisní náklady). Následující devítka modelů ze země galského kohouta může za předpokladu dobře zvolené pohonné jednotky a důkladného výběru fungovat bez větších potíží. Navíc bude často levnější než německá nebo japonská konkurence.
Renault Twingo II (2007-2014)
Přeplňovaná 1.2 TCe předvádí to nejlepší ve vyšších otáčkách, což v kombinaci s absencí přímého vstřikování šroubuje spotřebu do nebeských výšin. Ostré provedení R.S. pohání benzinová šestnáctistovka s dvojicí vačkových hřídelů. Tato kombinace se nehodí kvůli krátkým převodům pro delší jízdy.
Vznětová patnáctistovka do malinkého auta nepatří, což dokládá jeho vzácnost pod kapotou twinga. Dieselu se vyhněte.
Nejlevněji pořídíte modely z prvního roku výroby, zaplatíte za ně necelých padesát tisíc korun. Za dvojnásobnou cenu seženete o čtyři pět let mladší kusy s menším nájezdem.