Po světě, a přitom doma. Na cestě elektrickým Hyundai do výjimečných míst v Česku

S Hyundai Kona na toulkách po Česku.
Nedá se svítit, výlet je potřeba odstartovat na dobíječce. Vzhledem k výběru destinací jsme tedy zastavili na rychlodobíječce ČEZ v Českých Budějovicích. Panely tu jsou dva a za zdí čerpací stanice pár stolečků, takže dobíjecí čas se dá využít k občerstvení.
Pod Budějovicemi se už totiž nenachází veřejné rychlodobíjecí stanice, proto se vyplatí zastavit právě tady. Management dobíjení Kony je velmi slušný a stejnosměrným proudem to jde extrémně rychle. Kona má chytré řízení teploty, a proto je dobíjecí výkon tak stabilní. Během půl hodiny jsme na 80 procentech a můžeme vyrazit...
... do světa! Konkrétně do prvního cíle našeho itineráře, k přehradě Lipno. Lipenskému jezeru se často přezdívá "české moře", a to pro svou rozlehlost i fakt, že tu občas slušně fouká a vlny na hladině lákají windsurfaře.
Kolem dokola jsou stovky barů a restaurací, ale jedno místo vyniká. Je jím Windy Point bistro v Jestřábí v Černé v Pošumaví a svou koncepcí připomíná skutečné přímořské bary. Ten nádherný hippie VW bus patří majiteli, který hostům nabízí, že je rád sveze. Zobrazit 31 fotografií
Foto: Matej Slávik
Eva Srpová Eva Srpová
7. 8. 2020 6:06
S elektromobilem po Česku? Proč ne. Nabíječky se pomalu začínají stavět také mimo typické nejvytíženější lokality, jako je Praha nebo Brno. A když se na cestu vydáte autem s dostatečně dlouhým dojezdem, dají se beze strachu přejet i zatím bílé skvrny na mapě dobíjecí sítě. Vydali jsme se s elektrickým Hyundai Kona na místa, která jsou jménem světová, a přitom je máte doslova za kopcem.

Pravděpodobně vás neminula. Česká reklama na elektromobil Hyundai Kona, ve které si kreativní skupina VCCP pohrála jednak s tím, že tento elektromobil se vyrábí ve slezských Nošovicích (jde mimochodem o první sériový elektromobil vyráběný v Česku), a také vtipnou hříčkou s místopisnými názvy v Čechách, které ale zní "světově".

Je jich mnoho, ale mezi ty nejznámější patří pravděpodobně lom Amerika na Berounsku, České Švýcarsko, Česká Sibiř nebo Česká Kanada. Ve většině případů ke svému označení došla právě tím, že našim předkům připomínala světové lokality.

A když tak můžete mít český Jardan, neboli přehradu Lipno, případně malý Yellowstone neboli přírodní rezervaci Soos, hned za humny, tvůrce kampaně pro Hyundai dodal to "B", tedy že na jedno nabití se de facto můžete s elektrickou Konou dostat skutečně do světa. Reklama navíc přišla v době, kdy se kvůli pandemii koronaviru omezil pohyb turistů a lidé se mohli na dovolenou těšit právě tak maximálně do českých luhů a hájů.

Když se s Konou touláte po českých okreskách, spotřeba klesne hluboko pod udávaná čísla. Nejlepší dosažený údaj byl 11,2 kWh/100 km.
Když se s Konou touláte po českých okreskách, spotřeba klesne hluboko pod udávaná čísla. Nejlepší dosažený údaj byl 11,2 kWh/100 km. | Foto: Matej Slávik

V balastu tuzemského reklamního průmyslu proto kampaň příjemně vyčnívala svou nezvyklou nápaditostí. Při srovnání kreativity kampaně na podporu českého turismu od ministerstva pro místní rozvoj je výsledná podoba jako nebe a dudy.

Vtipkovat, že jste s elektromobilem byli v Kanadě, můžete na sousedy při vyprávění zážitků z dovolené, můžete ale skutečně cestovat s elektromobilem po Čechách bez obav, že vám dojde šťáva a nabíječka bude daleko? Rozhodli jsme se vybrat tři "světové" lokality a vydat se tam. Na cestu jsme si v duchu reklamy samozřejmě vybrali elektrický Hyundai Kona.

Reportáž z cesty si můžete prohlédnout v galerii, stačí kliknout na tlačítko "prohlédnout" na hlavní fotografii.

3000 km s Hyundaiem Kona

Testovaná Kona se v redakci nenudila. Za deset dní jsme s ní ujeli lehce přes 3000 km. Čtyři dny strávila na reportáži do Chorvatska a zpět, při které jsme najeli 1960 km, po návratu jsme s ní vyjeli po krásách Česka a na tachometru naskočila další tisícovka. Dálniční přesuny spotřebu vždy zvyšují, po chorvatském výletu na palubním počítači svítil údaj 15,0 kWh, klidné tempo po českých okreskách ale pomohlo k vynikajícímu skóre. S Konou jsme jezdili za lehce přes 11 kWh. Výrobce přitom uvádí 14,7 kWh.

 

Právě se děje

Další zprávy