Konkurent číslo 2: Renault Captur - od 410 000 Kč
Dalším konkurentem nového Hyundai je v segmentu malých SUV Renault Captur. Ten je, podobně jako Kamiq, větší než Bayon, a to přesto, že vychází rovněž z malého hatchbacku, konkrétně Clia. Rozvor náprav Renaultu je o 59 mm delší, velikost zavazadelníku má o pár litrů větší Hyundai. Francouzský model na druhou stranu disponuje zadní posuvnou lavicí, kufr tak lze bez sklopení sedadel navýšit až na 536 litrů.
Pohled pod kapotu napovídá, že rozmanitostí pohonu vede jednoznačně Renault. Nabízí přeplňovaný benzinový tří- i čtyřválec, tříválec s pohonem na LPG a také plug-in hybrid. Captur má i výše posazenou výkonovou špičku, Hyundai by naopak tradicionalisty mohlo zaujmout základním atmosférickým čtyřválcem. Nabízí také mildhybrid, ten Captur nemá. Ani u jednoho vozu se pak nenabízí pohon všech kol, naopak automatická převodovka, pokud jí je SUV vybaveno, má u obou dvě spojky.
Technické srovnání
|
Hyundai Bayon |
Renault Captur |
Rozměry (d/š/v) |
4180/1775/1490 mm |
4227/1797/1576 mm |
Rozvor náprav |
2580 mm |
2639 mm |
Zavazadlový prostor |
411/1205 l |
404-536/1275 l |
Benzinové motory |
1.2 MPI (62 kW), 1.0 T-GDI (74 kW), 1.0 T-GDI MHEV (88 kW) |
1.0 TCe (67 kW), 1.3 TCe (103 kW) |
Plug-in hybrid |
---------- |
1.6 E-Tech (117 kW) |
Pohon na LPG |
---------- |
1.0 TCe LPG (74 kW) |
Cena od |
349 990 Kč |
410 000 Kč |
Cenový rozdíl mezi základním Bayonem a Capturem je podobný jako u Kamiqu. Renault startuje na akčních 410 tisících korunách, je tedy o 60 tisíc korun dražší než nejlevnější Hyundai. Rozdíl je v motorech, Captur má přeplňovaný tříválec, i výbavě, která je opět u Renaultu lepší. Hyundai s přeplňovaným tříválcem a paketem Club k základní výbavě stojí už však jen o asi 10 tisíc korun méně než Captur. Ten lze také lépe individualizovat prostřednictvím volitelných prvků. Zároveň u lépe vybavených verzí cenový rozdíl ve prospěch korejského zástupce mizí, případně se dokonce otáčí, což potvrzuje i porovnání níže.
K tomu jsme zvolili 103kW Captur Zen za 465 tisíc korun a 88kW mildhybridní Bayon Smart za 479 990 korun. Je důležité připomenout, že Hyundai má v útrobách elektrifikované pohonné ústrojí, což částečně vysvětluje vyšší cenu.
Porovnání výbavy
|
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI MHEV / 88 kW Smart |
Renault Captur 1.3 TCe / 103 kW Zen |
Cena od |
479 990 Kč |
465 000 Kč |
Nouzové brzdění |
S - detekce chodců i cyklistů |
S - detekce chodců i cyklistů |
Udržování jízdního pruhu |
S |
S |
Čtení dopravních značek |
S - omezení rychlosti |
S |
Tempomat |
S |
S |
Klimatizace |
S - manuální |
S - manuální |
Rádio |
S - 6 reproduktorů |
S - 6 reproduktorů |
Dotyková obrazovka |
S - 8 palců, barevná |
S - 7 palců, barevná |
Bluetooth |
S |
S |
Multifunkční volant |
S + kožený potah |
S + potah umělou kůží |
Elektrická okna |
S - vpředu i vzadu |
S - vpředu i vzadu |
Parkovací senzory |
S - vzadu + couvací kamera |
+13 000 Kč - Pack Parking (vpředu i vzadu + couvací kamera) |
Vyhřívaná zrcátka |
S |
S |
Světlomety LED vpředu |
S |
S |
Střešní ližiny |
S |
+6000 Kč |
Kola |
16 palců, litá |
17 palců, ocelová s kryty |
Pokud by Captur byl dovybaven parkovacími senzory a kamerou, jsou obě auta cenově a výbavově prakticky shodná. Jak bylo řečeno, Bayon má pod kapotou mildhybridní pohon, proto je i s nižším výkonem bez příplatků o něco dražší než Captur se čtyřválcovým přeplňovaným agregátem. Má však o pověstný kousek lepší výbavu.