Konkurent číslo 1: Škoda Octavia - od 519 900 Kč
Minimálně co do velikosti je Škoda Octavia asi nejvážnějším rivalem nového Civicu. Podobně jako on totiž mladoboleslavský zástupce mírně nakukuje o segment výše, jeho délka dokonce atakuje hranici 4,7 metru, což Hondu ještě výrazně překonává. Zajímavé ovšem je, že rozvorem náprav zase Civic docela výrazně překonává Octavii. Ta si ale svou převahu bere zpět v otázce velikosti kufru: základním 600 litrům se japonský zástupce nepřibližuje ani zdaleka.
Technické srovnání
|
Honda Civic |
Škoda Octavia |
Rozměry (d/š/v) |
4551/1900/1408 mm |
4689/1829/1470 mm |
Rozvor náprav |
2734 mm |
2686 mm |
Kufr |
410/1220 l; 404/1187 l (Civic Advance) |
600/1555 l; 455/1410 l (1.5 TGI); 450/1405 l (1.4 TSI iV) |
Benzinové motory |
---------- |
1.0 TSI (81 kW), 1.5 TSI (110 kW), 2.0 TSI (140/180 kW) |
Naftové motory |
---------- |
2.0 TDI (85/110/147 kW) |
Hybrid |
2.0 i-MMD e:HEV (135 kW) |
---------- |
Plug-in hybrid |
---------- |
1.4 TSI iV (150/180 kW) |
Pohon na CNG |
---------- |
1.5 TGI (96 kW) |
Cena od |
769 900 Kč |
519 900 Kč |
Z tabulky je jasně patrná asi největší nevýhoda Civicu oproti ale naprosté většině konkurentů. A sice jen jeden jediný pohon, zákazník je postaven před volbu: ber, nebo nech být a jdi o dům dál. Kdo nechce hybrid, má zkrátka smůlu. Octavia sice hybridní pohon přímo nemá, benzinové motory 1.0 TSI a 1.5 TSI s automatem se dvěma spojkami ale mají alespoň mildhybridní technologií, která dokáže ušetřit trochu paliva. A pak má v nabídce i plug-in hybrid. K tomu se dělá i jako plnohodnotná sportovní verze RS, případně umí jezditna plyn a k vybraným motorům nabízí pohon všech kol.
Octavia je rovněž levnější, ale také hůře vybavená a za 519 900 korun má v útrobách základní benzinový tříválec s 81 kW. Pokud bychom se snažili najít v nabídce variantu nejbližší Civicu, bude to asi 110kW patnáctistovka e-Tec s automatickou převodovkou DSG: to znamená mildhybridní benzinový čtyřválec. A ten už stojí nejméně 629 900 korun. Aby se ale český zástupce mohl výbavou měřit s Civicem, je potřeba zvolit druhý stupeň výbavy Ambition za nejméně 684 900 korun, případně rovnou Style za 739 900 korun. Právě poslední jmenovanou verzi se základním Civicem porovnává tabulka.
Srovnání výbavy
|
Honda Civic 2.0 i-MMD / 135 kW Elegance |
Škoda Octavia 1.5 TSI e-TEC DSG / 110 kW Style |
Cena od |
769 900 Kč |
739 900 Kč |
Počet airbagů |
11 |
8 |
Nouzové brzdění |
S |
S |
Asistent pro jízdu v pruzích |
S |
S |
Sledování mrtvého úhlu |
S |
+20 900 Kč (paket Ochrana cestujících) |
Sledování dopravy za vozidlem při couvání |
S |
+20 900 Kč (paket Ochrana cestujících) |
Tempomat |
S - adaptivní |
S |
Klimatizace |
S - dvouzónová automatická |
S - dvouzónová automatická |
Dotykový displej |
S - 9 palců |
S - 10 palců |
Rádio |
S - 8 reproduktorů |
S - 8 reproduktorů |
Navigace |
S |
+24 000 Kč (paket Navi) |
Virtuální budíky |
S |
S |
Volant |
kožený + multifunkční |
kožený + multifunkční |
Vyhřívání sedadel |
S - vpředu + elektrické nastavování |
S - vpředu |
Parkovací senzory |
S - vpředu i vzadu + couvací kamera |
S - vzadu |
Automatické stěrače |
S |
S |
Bezklíčové odemykání |
S |
S |
Zrcátka |
vyhřívaná + elektricky sklopná |
vyhřívaná + elektricky sklopná |
Přední světla LED |
S |
S |
Kola |
17 palců, litá |
17 palců, litá |
Ačkoliv je základní cena Civicu na první pohled skutečně vysoká, jak dokazuje i srovnání s Octavií ve verzi Style, díky bohaté výbavě si ji auto dokáže obhájit. Pokud samozřejmě zájemce loví ve vodách lépe vybavených kompaktních modelů. Honda má dokonce oproti Škodě navíc několik asistenčních systémů, nechybí jí ani navigace, za níž se u Octavie také výrazně připlácí.