Sebevědomá cena, ale bohatá výbava. Jedenáctá Honda Civic přichází jako rival Octavie

Jan Matoušek Jan Matoušek
7. 7. 2022 15:30
Jedenáctá generace Hondy Civic se poprvé ukázala na konci března a se začátkem prázdnin zveřejnilo české zastoupení značky její ceny. Těmi se kompaktní hatchback úplně nepodbízí, za méně než tři čtvrtě milionu k mání nebude. Na druhou stranu nabízí už od začátku hybridní pohon a bohatou výbavu.

Konkurent číslo 1: Škoda Octavia - od 519 900 Kč

Minimálně co do velikosti je Škoda Octavia asi nejvážnějším rivalem nového Civicu. Podobně jako on totiž mladoboleslavský zástupce mírně nakukuje o segment výše, jeho délka dokonce atakuje hranici 4,7 metru, což Hondu ještě výrazně překonává. Zajímavé ovšem je, že rozvorem náprav zase Civic docela výrazně překonává Octavii. Ta si ale svou převahu bere zpět v otázce velikosti kufru: základním 600 litrům se japonský zástupce nepřibližuje ani zdaleka.

Technické srovnání

Honda Civic Škoda Octavia
Rozměry (d/š/v) 4551/1900/1408 mm 4689/1829/1470 mm
Rozvor náprav 2734 mm 2686 mm
Kufr 410/1220 l; 404/1187 l (Civic Advance) 600/1555 l; 455/1410 l (1.5 TGI); 450/1405 l (1.4 TSI iV)
Benzinové motory ---------- 1.0 TSI (81 kW), 1.5 TSI (110 kW), 2.0 TSI (140/180 kW)
Naftové motory ---------- 2.0 TDI (85/110/147 kW)
Hybrid 2.0 i-MMD e:HEV (135 kW) ----------
Plug-in hybrid ---------- 1.4 TSI iV (150/180 kW)
Pohon na CNG ---------- 1.5 TGI (96 kW)
Cena od 769 900 Kč 519 900 Kč

Z tabulky je jasně patrná asi největší nevýhoda Civicu oproti ale naprosté většině konkurentů. A sice jen jeden jediný pohon, zákazník je postaven před volbu: ber, nebo nech být a jdi o dům dál. Kdo nechce hybrid, má zkrátka smůlu. Octavia sice hybridní pohon přímo nemá, benzinové motory 1.0 TSI a 1.5 TSI s automatem se dvěma spojkami ale mají alespoň mildhybridní technologií, která dokáže ušetřit trochu paliva. A pak má v nabídce i plug-in hybrid. K tomu se dělá i jako plnohodnotná sportovní verze RS, případně umí jezditna plyn a k vybraným motorům nabízí pohon všech kol.

Octavia je rovněž levnější, ale také hůře vybavená a za 519 900 korun má v útrobách základní benzinový tříválec s 81 kW. Pokud bychom se snažili najít v nabídce variantu nejbližší Civicu, bude to asi 110kW patnáctistovka e-Tec s automatickou převodovkou DSG: to znamená mildhybridní benzinový čtyřválec. A ten už stojí nejméně 629 900 korun. Aby se ale český zástupce mohl výbavou měřit s Civicem, je potřeba zvolit druhý stupeň výbavy Ambition za nejméně 684 900 korun, případně rovnou Style za 739 900 korun. Právě poslední jmenovanou verzi se základním Civicem porovnává tabulka.

Srovnání výbavy

Honda Civic 2.0 i-MMD / 135 kW Elegance Škoda Octavia 1.5 TSI e-TEC DSG / 110 kW Style
Cena od 769 900 Kč 739 900 Kč
Počet airbagů 11 8
Nouzové brzdění S S
Asistent pro jízdu v pruzích S S
Sledování mrtvého úhlu S +20 900 Kč (paket Ochrana cestujících)
Sledování dopravy za vozidlem při couvání S +20 900 Kč (paket Ochrana cestujících)
Tempomat S - adaptivní S
Klimatizace S - dvouzónová automatická S - dvouzónová automatická
Dotykový displej S - 9 palců S - 10 palců
Rádio S - 8 reproduktorů S - 8 reproduktorů
Navigace S +24 000 Kč (paket Navi)
Virtuální budíky S S
Volant kožený + multifunkční kožený + multifunkční
Vyhřívání sedadel S - vpředu + elektrické nastavování S - vpředu
Parkovací senzory S - vpředu i vzadu + couvací kamera S - vzadu
Automatické stěrače S S
Bezklíčové odemykání S S
Zrcátka vyhřívaná + elektricky sklopná vyhřívaná + elektricky sklopná
Přední světla LED S S
Kola 17 palců, litá 17 palců, litá

Ačkoliv je základní cena Civicu na první pohled skutečně vysoká, jak dokazuje i srovnání s Octavií ve verzi Style, díky bohaté výbavě si ji auto dokáže obhájit. Pokud samozřejmě zájemce loví ve vodách lépe vybavených kompaktních modelů. Honda má dokonce oproti Škodě navíc několik asistenčních systémů, nechybí jí ani navigace, za níž se u Octavie také výrazně připlácí.

 

Právě se děje

Další zprávy