Foto: Velké pickupy se zelenými motory. Detroitský autosalon ukazuje, jak moc se Amerika změnila

Severoamerický trh už nefavorizuje jen obrovské pickupy. Ford zkusí prorazit s Rangerem, známým i z Evropy.
Značku Acura v Evropě známe nejvýše z individuálního dovozu. V Americe ale platí za ekvivalent Lexusu a stejně jako většina výrobců dnes nabízí celou řadu SUV. Jedním z větších je pětimístný model RDX, který se v Detroitu představuje v novém vydání, zatím však jen jako koncept.
Nechybí mu prvky typické pro současné modely odnože Hondy. Tedy výrazná maska chladiče a ostře řezané LED světlomety Jewel Eye. Základem je pak nová platforma značky, která je lehčí a pevnější. Pod kapotou není šestiválec, ale přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec v kombinaci s desetistupňovým automatem a pohonem všech kol.
Acura rovněž oznámila, že půjde o první SUV značky, nabízející sportovně laděný výbavový stupeň A-Spec. To se projeví zvenku i uvnitř, ačkoliv základní architektura kabiny zůstane stejná. Dominantou je 10,2palcová obrazovka infotainmentu, založeném na operačním systému Android. Ovládání je možné nejen dotykem, ale také touchpadem nebo hlasem. Do prodeje nové RDX zamíří v polovině letošního roku.
Alfa Romeo se před několika lety vrátila do USA. V Detroitu letos žádnou velkou novinku nepředstavuje, vsadila ale na pohledné hostesky u automobilů.
Foto: Reuters
Jan Matoušek Jan Matoušek
17. 1. 2018 12:35
Detroitský autosalon se i přes řadu výtek a odliv značek i velkých premiér stále řadí mezi nejdůležitější automobilové výstavy roku. A na letošním ročníku je možná více než kdy jindy znát, jak moc se automobilová kultura v uplynulých letech v USA změnila. Velké pickupy stále dominují prodejům, pod jejich kapotami se ale objevují stále úspornější motory. Benzinové osmiválce v nabídce sice nechybí, jejich doplňkem jsou však většinou naftové či hybridní motory. Ve městě automobilů se prezentují nový Ram 1500 i Chevrolet Silverado. Mezi další důležité novinky letošního autosalonu v Detroitu můžeme zařadit Mercedes třídy G, VW Jetta nebo Kiu Forte. Podívejte se do následující galerie.
 

Právě se děje

před 25 minutami

Disney bude od zaměstnanců vyžadovat očkování

Walt Disney Company se přidala k firmám, které od svých zaměstnanců začnou vyžadovat očkování proti nemoci covid-19. "Očkování je nejlepší nástroj, kterým můžeme celosvětovou pandemii dostat pod kontrolu a ochránit naše zaměstnance," vysvětlil agentuře AP mluvčí společnosti, jež provozuje zábavní parky, televize, filmová studia i vydavatelství.

Zaměstnancům, kteří dosud očkovaní nejsou, Disney poskytne 60 dnů na to, aby se nařízení přizpůsobili. Po dohodě s odbory rovněž firma oznámila, že očkování bude vyžadovat od všech budoucích pracovníků. Stejně jako Disney hodlají očkování od zaměstnanců vyžadovat firmy Walmart, Google, Facebook, Twitter, Uber, Lyft nebo noviny Washington Post. Podobné opatření, byť zatím ne plošně pro všechny pracovníky, zavádí i videotéka Netflix.

Zdroj: AP
Další zprávy