Jan Matoušek
22. 6. 2018 6:02
Kromě sponzoringu ze strany korejských značek Hyundai a Kia nemá mistrovství světa ve fotbale, které se letos koná v Rusku, s auty na první pohled nic moc společného. Přesto jsme se na svátek kopané pokusili podívat automobilovýma očima a k jednotlivým zemím jsme přiřadili automobilové značky z nich pocházející. Záměrně je přitom řeč o značkách, protože řada automobilek má výrobní závody v několika státech. V konečném součtu však vlastní značku (z účastníků MS) historicky nebo v současnosti nemají jen Kolumbie, Panama, Peru a Senegal.
Anglie
Také Anglie, potažmo celé Spojené království, má dlouhou tradici ve výrobě automobilů. Aston Martin proslavily filmy s Jamesem Bondem.
Jaguar a Land Rover jsou po někdejších slabších časech aktuálně na vzestupu. Jaguar sází na sportovní i elektrická auta, Land Rover dál na terénní vozy.
McLaren zažívá na poli závodů formule 1 výrazný ústup ze slávy, mezi silničními vozidly se mu naopak již delší dobu daří. Předkem úspěchu je model F1.
Symbolem britského automobilového průmyslu je i Mini, dnes ve vlastnictví BMW. To má ve svém portfoliu také Rolls-Royce, Volkswagen zase vlastní Bentley. Značky jako Austin nebo Rover již dnes neexistují, MG vlastní Číňané.