Znáte auta z Uruguaye, Maroka nebo Nigérie? Projděte si značky ze zemí účastníků MS ve fotbale

Jan Matoušek Jan Matoušek
22. 6. 2018 6:02
Kromě sponzoringu ze strany korejských značek Hyundai a Kia nemá mistrovství světa ve fotbale, které se letos koná v Rusku, s auty na první pohled nic moc společného. Přesto jsme se na svátek kopané pokusili podívat automobilovýma očima a k jednotlivým zemím jsme přiřadili automobilové značky z nich pocházející. Záměrně je přitom řeč o značkách, protože řada automobilek má výrobní závody v několika státech. V konečném součtu však vlastní značku (z účastníků MS) historicky nebo v současnosti nemají jen Kolumbie, Panama, Peru a Senegal.
Model 126 se v domovské zemi vyráběl pouhých osm let - od roku 1972 do roku 1980. Zato v Polsku sjížděl z výrobních pásů plných 27 let, vzniklo tam 3,5 milionu těchto vozů.
Model 126 se v domovské zemi vyráběl pouhých osm let - od roku 1972 do roku 1980. Zato v Polsku sjížděl z výrobních pásů plných 27 let, vzniklo tam 3,5 milionu těchto vozů. | Foto: Fiat

Egypt

Hlavní složku egyptského automobilového průmyslu tvoří továrny zahraničních výrobců. Existují (či spíše existovaly) však i ryze egyptské automobilky. Nejprve to byl státem produkovaný vůz Ramses, který však vůbec neuspěl. Další pokus o vlastní auto měl být Nasr, ani to se příliš nepovedlo a Nasr se tak stal alespoň značkou pro produkci přeznačených automobilů jiných výrobců. Mezi ně patří třeba Fiaty 125, 126 nebo 128, polské FSO Polonez a na začátku 21. století dokonce Nasr Florida, licenční verze jugoslávské Zastavy. Údajně v roce 2009 výrobce zanikl.

 

Právě se děje

Aktualizováno před 1 hodinou

V Chrastavě hořela výrobní hala, škoda bude za 100 milionů

Zhruba pět hodin bojovali hasiči s požárem průmyslového objektu v Chrastavě u Liberce. Vpodvečer dostali oheň pod kontrolu. Hasiči vyhlásili nejvyšší stupeň požárního poplachu. Kvůli ohni se evakuovalo asi 100 lidí. Nikdo nebyl zraněn. Škoda byla předběžně odhadnuta na 100 milionů korun. Dohašování skrytých ohnisek potrvá do noci, řekl krajský mluvčí hasičů Jakub Sucharda.

"Bude to dlouhodobá záležitost, hala byla zasažena ve velkém rozsahu," dodal. Podle něj bylo ohněm poškozeno několik tisíc metrů čtverečních. Hořelo v areálu pobočného závodu firmy Grupo Antolin. Požár zasáhl výrobní halu na polyuretanové výrobky společně se sklady. Lidem v okolí město preventivně doporučovalo, aby neotevírali okna.

"Laboratoř z Kamenice nenaměřila zvýšené koncentrace žádných jedovatých látek v ovzduší," uvedl Sucharda. Příčina požáru se bude zjišťovat a vyšetřování podle Suchardy zřejmě potrvá delší dobu. Vyšetřovatel příčin požáru a policisté začnou s šetřením v sobotu po poledni. Kvůli požáru nejezdily odpoledne vlaky na trati mezi Libercem a Chrastavou. Provoz železnice ve zpomaleném režimu byl obnoven navečer.

Zdroj: ČTK
Další zprávy