Na e-Salonu probíhá cenová bitva. Na kolik vyjde Renault 5 nebo Hyundai Inster?

Na e-Salonu probíhá cenová bitva. Na kolik vyjde Renault 5 nebo Hyundai Inster?
Inster je nejmenším elektroautem značky Hyundai, ale uvnitř to prý neplatí.
Podle Martina Saitze je mnohem větší než i10, díky posuvné zadní lavici v něm může být dokonce i víc místa než v i30.
Mnohem výhodnější cenu na Inster dostanou podnikatelé.
V interiéru se dají složit všechna sedadla tak, že vznikne lůžková úprava. Zobrazit 29 fotografií
Foto: Jakub Stehlík
Jakub Stehlík Jakub Stehlík
7. 11. 2024 15:15
V pražských Letňanech dnes odstartoval šestý ročník veletrhu čisté mobility e-Salon. Oproti minulým létům tu přibyla malá auta s délkou pod čtyři metry, která mají šanci výrazně zahýbat s elektromobilním trhem v Česku: Renault do Prahy přivezl ukázat městský model R5 a jeho sportovní odnož Alpine A290, Hyundai kontroval stejně zaměřeným Insterem.

Je poněkud paradoxní, že právě v době, kdy je zpochybňován konec spalovacích motorů, dochází v nabídce elektromobilů ke zjevnému posunu. Auta na baterky už čím dál častěji nestojí "milion a více", ale cena začíná i pár stovek tisíc pod touto psychologicky nedobře působící částkou.

Příkladem budiž Hyundai Inster, auto s délkou 3825 milimetrů, který českou premiéru prožívá právě na e-Salonu. Automobilka na dopolední tiskové konferenci odtajnila i jeho ceník, který však vyžaduje podrobnější zkoumání.

Nejprve se šéf českého zastoupení značky Martin Saitz vytasil s částkou 399 993 korun, záhy se však ukázalo, že jde o cenu pro podnikatele bez DPH a k tomu po započítání všech bonusů, například za financování přes úvěr. Pro nepodnikající osoby, které Inster nechtějí financovat prostřednictvím úvěru Hyundai, pak základní verze s 42kWh baterií vyjde na 599 990 korun, silnější provedení s 49kWh baterkou je o 40 tisíc korun dražší.

Pozoruhodné nicméně je, že podnikatelé zaplatí za Inster o 70 tisíc méně i tehdy, když DPH zaplatí. Martin Saitz "akční fleetovou cenu" zdůvodňuje tím, že přes IČO je realizováno 80 procent všech prodejů a Inster proto cílí právě na tyto zákazníky.

Renault si s premiérou dal na čas, cenu netrpělivě očekávané "er pětky" oznámil až po 13. hodině. Za provedení se slabší 40kWh baterií bude chtít 675 tisíc korun, cenu výkonnější varianty s 52kWh baterkou ale zveřejní až začátkem prosince, kdy budou otevřeny objednávky.

S R5 se první majitelé setkají až na jaře, za prodlením stojí montáž tepelného čerpadla, které v tuto chvíli ještě není k dispozici, ale R5 v české specifikaci jej bude mít v základní výbavě.

Jedním z magnetů výstavy je i nová velká Dacia s příznačným názvem Bigster. Nabídne volitelně pět nebo sedm míst a s délkou 4570 milimetrů je zhruba na půl cesty mezi Škodou Karoq a Kodiaq. S cenou dělá Dacia tajnosti, auto na trh dorazí až příští rok.

Škoda na e-Salonu poprvé veřejnosti ukáže Elroq, elektroauto ve třídě kompaktních SUV za atraktivní cenu 799 000 korun. Jen o pár metrů vedle má stánek Kia, která přivezla model EV3, který má právě Elroqu konkurovat. Nebude to mít ale snadné, protože jeho cena je posazena o 100 tisíc výš.

Trochu nečekaná konkurence vyrostla na e-Salonu také Škodě, tentokrát modelu Enyaq. Opel zde odhalil velké SUV Grandland, které ve verzi s 73kWh baterií vyjde na 1079 tisíc korun. Škodovka sice základní cenu Enyaqu dokázala stáhnout na 900 tisíc, ale na úkor velikosti baterky, která má v takovém případě pouhých 52 kWh.

"Je to německý Němec," zdůrazňoval při premiéře mluvčí Opelu Martin Hejral, snad aby Grandland více odlišil od koncernového příbuzného Peugeotu 5008. Faktem ale je, že se Grandland vyrábí v Eisenachu, v továrně, kde kdysi vznikaly wartburgy.

E-Salon na Výstavišti Letňany otevírá pro veřejnost od zítřka až do neděle mezi 10. a 17. hodinou, poslední den výstava zavírá o hodinu dřív. Podrobnější informace naleznete zde.

 

Právě se děje

Další zprávy