Málokdo by takový kousek čekal zrovna od Peugeotu. Ředitel Carlos Tavares patří k nejhlasitějším kritikům unáhleného úprku od fosilních paliv. Modelová řada byla dosud elektrifikována spíše opatrně a značka se lvem ve znaku se vezla uprostřed pelotonu.
Skupina Stellantis dosud pouze elektrifikovala spalovací modely jen s nejnutnějšími zásahy do karoserie, což se odráželo v omezené kapacitě akumulátoru: u modelů e-208, e-308 a e-Rifter 50 kilowatthodin, v dodávkovém Travelleru 75 kilowatthodin.
S typem 3008 ale přichází změna. Zcela nová platforma STLA byla od začátku vyvíjena pro elektrický pohon a právě v prostoru pro akumulátor otevírá nové možnosti. Na výběr mezi bateriemi s využitelnou kapacitou 73 a 96 kilowatthodin.
Druhá z nich posouvá laťku nižší střední třídy. Tak vysokou kapacitu nenabídnou ani auta vyšší kategorie jako Mercedes-Benz EQC nebo Volkswagen ID.7.
Karoserie SUV fastback se splývavou zádí dosahuje relativně příznivé aerodynamiky a přispívá k nízké spotřebě energie od 13,7 kWh/100 km. To znamená dojezd až 700 kilometrů.
Škoda Enyaq 82 dosahuje při nejmírnějších podmínkách cyklu WLTP 560 kilometrů, Tesla Model Y Log Range 533 kilometrů, Toyota bz4X 500 kilometrů. Zdatným soupeř vyrůstá Peugeotu doma ve Francii. Renault Scénic E-Tech s baterií na 87 kilowatthodin ujede 620 kilometrů.
Navzdory zcela nové architektuře zůstávají Peugeotu 3008 povědomé rysy s agresivní přídí, masku s třírozměrnou iluzí doplňují trojité diodové drápy denních světel. Kabina zachovává diskutabilní uspořádání i-Cockpit s malým volantem a vysoko umístěnými přístroji. Interiéru nově dominují velkoplošné zakřivené displeje.
Architekturu STLA budou sdílet evropské i americké značky skupiny Stellantis. Vyvíjena je ve čtyřech velikostech. První pro malá auta, Peugeot 3008 využívá variantu Medium, třetí pro vozy vyšší třídy a čtvrtá pro rámové podvozky.