Známe dvacet nových aut, která Češi nejčastěji kupovali v roce 2016. Pocházejí od deseti značek

Nové octavie si loni pořídili i policisté.
Dvacáté místo patří s 2770 registrovanými kusy Renaultu Clio. Malý hatchback a kombík loni prodělal modernizaci a i ona přispěla k tomu, že se těchto renaultů prodalo o třicet procent více než v roce 2015.
Nejúspěšnější vůz kategorie SUV na evropském trhu Nissan Qashqai skončil v Česku na 19. místě mezi všemi a čtvrtý v rámci SUV. Celkem loni nasbíral 2829 registrací. Qashqai začátkem letošního roku zlevnil, a to až o 22 000 Kč.
Nová generace Opelu Astra se stala evropským autem roku 2016. V Česku rodinný hatchback a kombík (na snímku) v roce 2016 meziročně posílil téměř o 29 % a poskočil na 18. místo žebříčku modelů z 2982 registracemi.
Škody Citigo se v roce 2016 prodalo téměř o 11 procent méně než v roce 2015. Přesto s přehledem dominuje kategorie minivozů a v celkovém pořadí obsadila s 3180 registracemi 17. místo. V letošním roce čeká Citigo modernizace.
Foto: Škoda Auto
Ondřej Běhal
5. 1. 2017 10:09
Nová osobní auta se v Česku v roce 2016 prodávala nejlépe v historii. Jejich registrace stouply meziročně o 12,5 % na rekordních 259 693 vozů. Uvedli to zástupci Svazu dovozců automobilů. Mezi značkami se nejlépe dařilo Škodě Auto s podílem 31,7 %, proti roku 2015 si polepšila o jedenáct procent. Druhý největší počet vozů prodal Volkswagen a třetí Hyundai. V galerii si prohlédněte dvacet modelů s nejvyšším počtem registrací. Stupně vítězů kompletně obsadily škodovky. Celkově je však vkus českých kupců nových aut pestrý. V Top 20 se objevují výrobky deseti různých značek.

Kompletní žebříček nejoblíbenějších nových aut v Česku si prohlédněte zde.

 

Právě se děje

před 6 hodinami

Brno už prodalo na imaginární zápas lístky za milion korun

Fotbalová Zbrojovka Brno už prodala na imaginární zápas se Slavií na pomoc v boji s novým koronavirem vstupenky v hodnotě milion korun. Momentálně druholigový klub si dal za cíl virtuálně vyprodat někdejší slavný stadion za Lužánkami, kam v říjnu 1996 přišlo na zápas s Pražany 44.120 diváků, což je dosud nejvyšší návštěva v české lize.

Výtěžek z prodeje virtuálních lístků získá brněnská Fakultní nemocnice v Bohunicích na boj s nemocí COVID-19. Do akce se zapojila i Slavia. Podle brněnského klubu fanoušci koupili zatím pět tisíc lístků, které se prodávají za 200 korun.

V Česku si fanoušci mohou kupovat virtuální lístky i na další dva zápasy. Olomouc si připomíná slavné utkání s Realem Madrid a Jablonec pak v neděli imaginárně "odehraje" podještědské derby s Libercem. Výtěžek poputuje rovněž do tamních nemocnic.

Další zprávy