Auta s nejhorším výsledkem v nárazových testech. Problémy měly i drahé vozy

Jan Matoušek Jan Matoušek
25. 10. 2018 6:02
V roce 1997 uskutečnila organizace Euro NCAP první nárazový test nového vozu. Od té doby pravidelně každým rokem testuje několik desítek automobilů, přičemž hodnocení se stalo měřítkem bezpečnosti a jedním z kritérií při nákupu nového vozu. Jakkoliv dnes většina značek vyrábí vozy s nejhůře čtyřhvězdičkovým hodnocením ochrany dospělé posádky, v historii to až tak slavné nebylo. Například pět hvězd získalo nové auto poprvé až v roce 2001. Těm nejbezpečnějším se ale věnovat nebudeme, naopak jsme se v následující galerii zaměřili na ta vůbec nejméně bezpečná auta v oblasti ochrany dospělé posádky.

Na přehled bezpečnosti nejnovějších vozidel se podívejte zde.

Foto: Výrobci

Fiat Seicento - 2000

Původně dvě hvězdičky, kvůli riziku život ohrožujících zranění při bočním nárazu v oblasti břicha však Seicentu v Euro NCAP jednu hvězdu odebrali. Na vině byla špatná konstrukce loketní opěrky. Ani při čelním nárazu nicméně Fiat neexceloval, a to nejen kvůli chybějícímu airbagu řidiče. To nicméně způsobilo vysoké riziko vážného zranění hlavy. Řidič navíc částečně vyklouzl z bezpečnostního pásu, to způsobilo velké riziko zranění v oblasti břicha. Špatně chráněny jsou i nohy řidiče, respektive kolena řidiče a spolujezdce.

Na crash test se podívejte na další stránce.

 

Právě se děje

Další zprávy