Auta s nejhorším výsledkem v nárazových testech. Problémy měly i drahé vozy

Jan Matoušek Jan Matoušek
25. 10. 2018 6:02
V roce 1997 uskutečnila organizace Euro NCAP první nárazový test nového vozu. Od té doby pravidelně každým rokem testuje několik desítek automobilů, přičemž hodnocení se stalo měřítkem bezpečnosti a jedním z kritérií při nákupu nového vozu. Jakkoliv dnes většina značek vyrábí vozy s nejhůře čtyřhvězdičkovým hodnocením ochrany dospělé posádky, v historii to až tak slavné nebylo. Například pět hvězd získalo nové auto poprvé až v roce 2001. Těm nejbezpečnějším se ale věnovat nebudeme, naopak jsme se v následující galerii zaměřili na ta vůbec nejméně bezpečná auta v oblasti ochrany dospělé posádky.

Na přehled bezpečnosti nejnovějších vozidel se podívejte zde.

Foto: Výrobci

Chrysler Voyager - 2007

Další jednohvězdičkové auto přinesl rok 2007. Velké MPV Chrysler Voyager v tu dobu již procházelo generační obměnou, v Euro NCAP však ještě stihli otestovat jeho starší provedení. Výsledkem byly dvě hvězdičky, kvůli vysokému riziku vážného zranění hrudníku, způsobeného jeho kontaktem s volantem, však auto o jednu hvězdu přišlo. Další riziko představovaly části palubní desky ohrožující řidičova kolena. Výrazně posunutý plynový pedál pak zapříčinil nejhorší možné hodnocení pro oblast nohou. Při bočním nárazu se dostatečně nenafoukl airbag, kvůli tomu došlo ke kontaktu hlavy a B-sloupku.

Doplňme, že testovaný vůz byl vybaven předními a hlavovými airbagy. Euro NCAP také upozornilo na to, že verze s levo- a pravostranným řízením vykazovaly odlišnou úroveň bezpečnosti.

Na záznam nárazu se podívejte na další stránce.

 

Právě se děje

Další zprávy