Auta s nejhorším výsledkem v nárazových testech. Problémy měly i drahé vozy

Jan Matoušek Jan Matoušek
25. 10. 2018 6:02
V roce 1997 uskutečnila organizace Euro NCAP první nárazový test nového vozu. Od té doby pravidelně každým rokem testuje několik desítek automobilů, přičemž hodnocení se stalo měřítkem bezpečnosti a jedním z kritérií při nákupu nového vozu. Jakkoliv dnes většina značek vyrábí vozy s nejhůře čtyřhvězdičkovým hodnocením ochrany dospělé posádky, v historii to až tak slavné nebylo. Například pět hvězd získalo nové auto poprvé až v roce 2001. Těm nejbezpečnějším se ale věnovat nebudeme, naopak jsme se v následující galerii zaměřili na ta vůbec nejméně bezpečná auta v oblasti ochrany dospělé posádky.

Na přehled bezpečnosti nejnovějších vozidel se podívejte zde.

Foto: Výrobci

Isuzu D-Max - 2008

V roce 2008 neuspělo ani Isuzu D-Max. Velký pick-up vybavený jen airbagem řidiče původně získal dvě hvězdičky, kvůli vysokému riziku život ohrožujících zranění hrudníku a krční páteře řidiče při čelním nárazu ale o jednu hvězdu vůz přišel. Struktura palubní desky při čelním nárazu znamená riziko pro kolena a stehna řidiče i spolujezdce. Řidič navíc při čelním nárazu získal druhou nejslabší známku za ochranu hlavy, posunem brzdového pedálu se pak výrazně zvyšuje riziko vážného zranění chodidel.

Na záznam crash testu se podívejte na další stránce.

 

Právě se děje

Další zprávy