Frankfurt nad Mohanem - Jestli se na něco mohou zákazníci Škody spolehnout, pak je to skutečnost, že v každém jejím modelu mohou bez problémů odvézt zavazadla na dovolenou.
Technický ředitel Škody Ekhard Scholz potvrdil na tiskové konferenci při představení konceptu Mission L na frankfurtském autosalonu, že sériový model, který z tohoto vozu příští rok vyjde, bude mít objem zavazadlového prostoru přes pět set litrů.
Délka auta bude přibližně čtyři a půl metru, což ho velikostí řadí těsně pod současnou generaci octavie. V podstatě jde o auto velikostí podobné do loňska vyráběné Octavii Tour.
Škoda bude celkem vyrábět tři specifikace tohoto auta - pro evropský, ruský a čínský trh.
Evropská verze se bude vyrábět v Mladé Boleslavi, na stejné lince jako octavia. V Indii bude v příštích měsících uveden další model s karosérií sedan, ten by však podle informací, které má Aktuálně.cz k dispozici, měl být postaven na jiné, levnější podvozkové platformě.
"Každopádně musíme tam auto uvést na trh rychle, protože po malých sedanech je v této zemi stále obrovská poptávka," sdělil Aktuálně.cz dobře informovaný zdroj.
O ceně vozu, který se představí příští rok na jaře, zatím nikdo z oficiálních představitelů Škoda nechtěl mluvit. Je ale pravděpodobné, že cena bude na úrovni současné Octavie Tour, tedy poměrně hluboko pod hranicí 300 000 korun.
Dále z Frankfurtu:
Foto: Odtajněná auta pro Frankfurt. A co je tajné?
Opravdu budou auta jen pro jednoho? Frankfurt napoví
Peugeot HX1: symbol změny se představí ve Frankfurtu
Foto: První den autosalonu. V hlavní roli košťata a vysavače
Koncept, který Škoda představila na autosalonu, je v podstatě hotové auto. Změní se použité materiály na palubní desce a obložení dveří, zmizí podsvícené lišty, jiná bude grafika světlometů a samozřejmě auto dostane sériové kliky na dveře.
Ještě předtím, než se veřejnost seznámí s definitivní podobou tohoto vozu, který by se měl jmenovat pravděpodobně buď Popular, Felicie, nebo Rapid, přijde v listopadu tohoto roku na trh malý vůz odvozený od Volkswagenu Up. Ještě před výstavní premiérou by vůz na přelomu října a listopadu měli vyzkoušet novináři při jízdních testech.