reklama
 
 

Škoda představila nový vůz. Mission L je jen začátek

12. 9. 2011 20:40
Motivy upomínající na český křišťál jsou na karosérii i v interiéru

Frankfurt - Ještě je brzo se ptát, za kolik ji koupíte, ale už se můžete podívat, jak bude nová škodovka vypadat.

Koncept MissionL je hlavním exponátem mladoboleslavské Škody na letošním autosalonu ve Frankfurtu. Jako první tento vůz spatřili pozvaní novináři na slavnostním večeru koncernu Volkswagen v předvečer zahájení autosalonu.

Škoda vjela na pódium přestavěné sportovní haly přesně ve 20.40. Při délce skoro 4,5 metru působí poněkud úzká. Z boku připomíná vzhledem jednoznačně octavii.

Příští rok do prodeje

Škoda už zveřejnila oficiální informaci, podle níž bude tento vůz (stane se sedmou modelovou řadou automobilky) uveden příští rok na trhy Evropy, Ruska a Číny.

Při pohledu zblízka na koncept je zřejmé, že řada prvků je převzata z designového konceptu Vision D z letošního autosalonu v Ženevě. Tentokrát nikoli v interiéru, ale přimo na předku auta je využit prvek upomínající na řemeslné umění českých sklářů a brusičů krišťálu.

Směrová světla a světla pro denní svícení jsou totiž  integrována do tenké linky ve spodní části hlavních světlometů. Mají ostré linie a krystalickou strukutru.

Tento motiv se opakuje i jinde: Na bocích a zádi vozu tvoří tři linie v plechu před zadními svítilnami jemně zpracovaný trojúhelník připomínající broušené sklo. Zadní svítilny pak mají bílou čirou plochu s jemným, krystalickým brusem. 

Svítící potahy

V interiéru na výplních dveří se nachází prosvícené textilní potahy, v nichž jsou drobné struktury připomínající broušený křišťál. Téma české sklářské tradice se tak přenáší i do interiéru.

LTuto studii jsme pojali jako velmi puristickou, plochy jsme rozdělili jednoduše, ale efektně," přibližuje filozofii konceptu Jozef Kabaň, vedoucí designu Škoda. Vůz tak získal silný a sportovní výraz. "Vyjadřujeme tím přímočarost a mladistvý charakter. Život se často stává tak složitým, že mnoho lidí hledá únik v preciznosti, kvalitních materiálech a minimalismu. To vše jim studie MissionL nabízí," doplňuje Kabaň.

Nový sedan pro indický trh

Nové škodovky, ale jiné než MissionL, se ovšem mezitím dočkají i Indové.

"Již v tomto roce bude v Indii zahájen prodej nového kompaktního sedanu určeného výhradně pro místní trh," uvedl mluvčí Škoda-auto Rudolf Dreithaler.

autor: Radek Pecák | 12. 9. 2011 20:40

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama