Martin Frei
5. 9. 2019 6:01
Dodávky stárnou pomaleji než osobní auta. Vždyť tady nejsou na machrování stylem, ale na poctivou práci. Proto i takový klasik jako Volkswagen Transporter zůstává věrný osvědčeným postupům. Neholduje pózování na rampách autosalonů, ale udržuje se ve formě dílčími inovacemi. Ta současná zasahuje mimo jiné i do označení. Zatímco u předchozích verzí písmeno T vždy doplňovalo celé číslo, teď po tři roky starém typu T6 přichází T6.1. Sestavili jsme seznam deseti věcí, které se na voze změnily.
Baterie na cestě
Že stávající platforma nemá zdaleka odzvoněno, dokazují sebevědomé plány na elektrickou dodávku. Volkswagen mluví o základním pohonu pro městské rozvážkové služby s baterií 37 kWh, kterou dnes používá e-Crafter. Akumulátory příští generace ovšem mají dovolit do Transporteru nasoukat celých 77 kWh, což by znamenalo dojezd až 400 km. Tuto variantu výrobce zatím prezentuje s ladičskou firmou ABT v rámci její zeleně pruhované E-Linie.