reklama
 
 

Deset rad, jak ušetřit tisíce při sjednávání havarijního pojištění automobilu

14. 2. 2017
Zatímco povinné ručení je zákonem dané pojištění vozidla, které musíte mít zřízeno jako vlastník automobilu, havarijní pojištění je dobrovolné. Jedná se o pojištění škodové, takže jeho smyslem je kompenzace škod, které jste si způsobili sami nebo k nim došlo v důsledku událostí, na které se nevztahuje povinné ručení. Havarijní pojištění chrání vaše finance při havárii nezaviněné jiným vozidlem, při odcizení, vandalismu, neoprávněném užití nebo proti řádění živlů. Nebývá to však levná záležitost. U dražších vozů se pojistné může vyšplhat i do desítek tisíc korun. Na tuto částku má vliv mnoho faktorů, proto je možné při sjednávání havarijního pojištění výrazně ušetřit. Možností je několik.
Doporučujeme

1. Na cenu havarijního pojištění má vliv stáří samotného vozu. Na to hřeší mnoho majitelů pojištěných aut. Hodnota automobilu s plynoucím časem klesá a původní částka, na kterou bylo před rokem či dvěma pojištěno, již neodpovídá realitě. A majitel tak vlastně pojistku přeplácí. Vyplatí se proto jednou za rok či za dva stávající smlouvu změnit. 

2. U řady českých pojišťoven není možné upravit stávající smlouvu na novou částku a musíte tak sjednat novou pojistku, některé však nabízejí možnost smlouvu během trvání její platnosti upravit. Ušetřit se tak dají i desítky procent z ceny pojistného. Pro vozy starší šesti let je dokonce možné vyhledat i speciální havarijní pojištění, které bývá výrazně levnější.

3. Slevu až 20 procent dostanete také díky zabezpečení automobilu. "V havarijním pojištění poskytujeme slevu až dvacet procent za zabezpečení. Slevy jsou odstupňovány dle úrovně zabezpečení,“ vysvětluje mluvčí České pojišťovny Ivana Buriánková. Slevu v jednotkách procent je možné získat díky pískování skel, zámku řadicí páky či volantu, další peníze ušetří imobilizéry a alarmy.

4. Vůbec nejvyšší slevu dostanete kombinací s některým z vyhledávacích systémů. „Úspěšnost nalezení vozu po krádeži se v případě našeho systému dlouhodobě pohybuje kolem 98 procent a vůz se majiteli zpravidla vrátí do dvou hodin. Pojišťovny u navráceného vozu neřeší pojistnou událost, a proto jsou ochotné poskytnout slevy. Kooperativa vám pojistné zlevní až o 75 %, pokud je ve voze nainstalovaný náš systém,“ tvrdí Petr Rybníček z firmy Sherlog.

5. Pojistná částka respektive její výše se odvíjí také od spoluúčasti. Zde samozřejmě platí nepřímá úměra. Čím je vyšší spoluúčast, tím je nižší pojistné. Možnost volby spoluúčasti přitom bývá až do třiceti procent pojistného plnění.

6. Hodně pojišťoven dává slevu při objednání havarijního pojištění on-line. Pohybuje se kolem 20 až 25 procent. Cenové zvýhodnění s sebou často nese i sjednání povinného ručení a havarijního pojištění najednou u jedné pojišťovny.

7. Ušetřit peníze se dají také tím, že si nevyberete tzv. all risk variantu, která kryje škody jak v případy havárie, tak poškození živly, při odcizení i vandalismu. Lze si totiž vybrat jen to, co vám s ohledem na stáří i stav vozu nebo na teritoria, ve kterých se pohybujete, vyhovuje.

8. Pokud se nakonec rozhodnete pro pojištění all risk, snažte se získat k němu co největší počet bezplatných výhod. Pojišťovny většinou k havarijní pojistce nabízí zdarma nejrůznější asistenční služby nebo úrazová pojištění, ale můžete objevit i další výhody.

9. Další cenové zvýhodnění lze získat u některých pojišťoven, pokud s automobilem nenajedete během trvání pojistky mnoho kilometrů. „Klient může ušetřit při ročním nájezdu do 20 000 kilometrů až 25 % z povinného ručení i havarijního pojištění.

Jezdí-li zákazník hodně po dálnici, může být nájezd vyšší, protože kilometry na dálnici jako nejbezpečnějším druhu komunikace se započítávají jen z poloviny,“ vysvětluje strategii pojišťovny Uniqa její mluvčí Eva Svobodová.

10. Na cenu havarijního pojištění má ale vliv i samotné chování řidiče v silničním provozu. Podobně jako u povinného ručení zde většinou platí, že za jízdu bez nehod získává řidič každý rok bonus v podobě několikaprocentní slevy na pojistném. Zde lze postupně dosáhnout až padesátiprocentního zlevnění.

autor: Jiří Kaloč

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama