Martin Přibyl
29. 8. 2019 6:02
Stejně jako vloni představuje i letošní první září datum, kdy se musí automobilky připravit na nové emisní normy. Změna tentokrát není tak výrazná jako před dvanácti měsíci, kdy byl povinně zaveden nový měřicí cyklus, i tak se ale některé značky s přeměřením svých modelů potýkají a u některých se dočkáme výpadků v nabídce. Kromě toho bude zavedeno měření i již provozovaných "ojetých" aut. Podívejte se, co se na nás chystá.
Automobilwoche: Dealeři spokojení nejsou
Ač automobilky hlásí až na výjimky solidní připravenost, dealeři s jejich přístupem zcela spokojeni nejsou. Ukazují to jejich vyjádření pro německý oborový magazín Automobilwoche.
"Různá omezení zaznamenáváme již měsíce. Důležité modely jsou často dlouhodobě nedostupné nebo se dají objednat jen po krátkou dobu. Zákazníci od nás odešli a my je na roky ztratili," prohlásil šéf skupiny Moll Timo Moll. Jeho firma prodává především vozy koncernu VW. Shoduje se s ním i Markus Kugler, obchodní šéf firmy Feser-Graf (druhé největší německé sítě prodejců skupiny VW) a rovněž Kurt Kröger, který řídí firmu Dello (obchoduje i s Fordy, Opely nebo BMW).