Dá se ještě koupit ojeté auto do sta tisíc korun? Sedm tipů, s nimiž se nespálíte

Martin Frei Martin Frei
9. 2. 2022 6:04
Vlnobití na trhu ojetin udělalo starosti spoustě lidí. Nejde jen o samotný pohyb cen, ale i "vyluxování" skladových zásob, některých modelů je teď ke koupi málo. O to těžší je, když si mezi nimi chcete ještě vybírat podle spolehlivosti. Ve třídě do sta tisíc korun je namístě nejvíc opatrnosti a omezit výběr na největší jistotu. Takových aut jsme našli sedm.

Dávno pryč jsou doby, kdy se za sto tisíc korun dalo koupit rodinné auto schopné dalšího provozu. Polovinu tohoto kouzla pohltila inflace, polovinu složitější technika. Zatímco Volkswagen Passat z roku 1995 byl ze servisního hlediska žigulík s trochou primitivní elektroniky a ještě jako desetiletý pokračoval v oddané službě, dnes lze stejný trik zopakovat jen ve třídě malých a minivozů. I mezi nimi je však třeba vybírat. Kritéria dnešní skupiny jsou cena do sta tisíc korun, nájezd do 120 000 kilometrů a technika schopná jezdit dál bez drahých oprav.

Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1

Třída: supermini
Výroba:
2005 až 2014
Motory: benzin 1.0, diesel 1.4 HDI (D-4D)

Trio vyráběné v Ovčárech u Kolína patří mezi automobilové trpaslíky. Čtyři dospělé sice pojme překvapivě snadno, ale kufr nemá na víc než dvě školní tašky. Také výbava je ryze spartánská. Bez klimatizace nedostanete vnitřní oběh vzduchu, z místa řidiče nemůžete ovládat elektrické okno spolujezdce. Za řeč nestojí ani výkon světlometů.
Jenže pokud jde o holou přepravní funkci, nemá vůz vážné chyby. Podvozek drží, karoserie nerezaví a litrový tříválec od Toyoty nepotřebuje nic než olej a svíčky. Pohon rozvodů zajišťuje odolný řetěz. Diesel se v tak maličkém autě nemůže vyplatit, jeho nabídka byla stažena už po dvou letech.
Srovnatelnou mechanickou důkladnost na tak malém půdorysu nabídla také Škoda Citigo a Volkswagen Up. Ale až o šest let později, takže za sto tisíc je zatím neseženete.

 

Právě se děje

Další zprávy