Dá se ještě koupit ojeté auto do sta tisíc korun? Sedm tipů, s nimiž se nespálíte

Martin Frei Martin Frei
9. 2. 2022 6:04
Vlnobití na trhu ojetin udělalo starosti spoustě lidí. Nejde jen o samotný pohyb cen, ale i "vyluxování" skladových zásob, některých modelů je teď ke koupi málo. O to těžší je, když si mezi nimi chcete ještě vybírat podle spolehlivosti. Ve třídě do sta tisíc korun je namístě nejvíc opatrnosti a omezit výběr na největší jistotu. Takových aut jsme našli sedm.

Dávno pryč jsou doby, kdy se za sto tisíc korun dalo koupit rodinné auto schopné dalšího provozu. Polovinu tohoto kouzla pohltila inflace, polovinu složitější technika. Zatímco Volkswagen Passat z roku 1995 byl ze servisního hlediska žigulík s trochou primitivní elektroniky a ještě jako desetiletý pokračoval v oddané službě, dnes lze stejný trik zopakovat jen ve třídě malých a minivozů. I mezi nimi je však třeba vybírat. Kritéria dnešní skupiny jsou cena do sta tisíc korun, nájezd do 120 000 kilometrů a technika schopná jezdit dál bez drahých oprav.

Foto: Ford

Ford Fusion

Třída: malé auto
Výroba:
2002 až 2012
Motory: benzin 1.25, 1.4 a 1.6, diesel 1.4 a 1.6 TDCi

Před dvaceti lety začal Ford vyrábět dvě nápadně podobná auta. K tradiční Fiestě přibyl o něco vyšší a hranatější model Fusion. Nabídl pohodlnější nastupování, zvýšený podvozek a hlubší kufr, na což zejména slyšeli zákazníci v Čechách. Zejména když Fusion koupili levněji než Fiestu.
Tento paradox vysvětluje generačně starší, méně sofistikovaná, místy až ošizená technika. Malá a plochá sedadla, nevhodná na delší cesty. Hrubozrnější převodovky, u nichž kovové rachocení na volnoběh nebyla porucha, ale vlastnost. Méně výkonné světlomety. Zjednodušená elektronika, která neumožňovala zapojit funkci denního svícení nebo vypnout pravý airbag pro umístění dětské sedačky dopředu.
Mechanický základ je však nadčasově spolehlivý a benzinové motory si nežádají nic než výměnu rozvodového řemene po 8 letech nebo 160 000 kilometrů. Chcete-li investovat do servisu staršího dieselu a čekat na jeho návratnost, hledejte raději skromnější čtrnáctistovku.
Tovární ochrana před korozí má dobrou úroveň. Karoserii auta staršího deseti let je už potřeba preventivně ošetřovat, ale stále je šance udržovat zdravý základ. Proti francouzským a asijským značkám má Ford výhodu i v levnějších dílech.
A nakonec chudší lidé, kteří si Fusion kupovali jako nový, s ním méně jezdili. Do sto tisíc korun ho zpravidla seženete v lepším stavu než Fiestu.

 

Právě se děje

Další zprávy