Dá se ještě koupit ojeté auto do sta tisíc korun? Sedm tipů, s nimiž se nespálíte

Martin Frei Martin Frei
9. 2. 2022 6:04
Vlnobití na trhu ojetin udělalo starosti spoustě lidí. Nejde jen o samotný pohyb cen, ale i "vyluxování" skladových zásob, některých modelů je teď ke koupi málo. O to těžší je, když si mezi nimi chcete ještě vybírat podle spolehlivosti. Ve třídě do sta tisíc korun je namístě nejvíc opatrnosti a omezit výběr na největší jistotu. Takových aut jsme našli sedm.

Dávno pryč jsou doby, kdy se za sto tisíc korun dalo koupit rodinné auto schopné dalšího provozu. Polovinu tohoto kouzla pohltila inflace, polovinu složitější technika. Zatímco Volkswagen Passat z roku 1995 byl ze servisního hlediska žigulík s trochou primitivní elektroniky a ještě jako desetiletý pokračoval v oddané službě, dnes lze stejný trik zopakovat jen ve třídě malých a minivozů. I mezi nimi je však třeba vybírat. Kritéria dnešní skupiny jsou cena do sta tisíc korun, nájezd do 120 000 kilometrů a technika schopná jezdit dál bez drahých oprav.

První desítku nejprodávanějších aut loňského roku uzavírá Peugeot 207
První desítku nejprodávanějších aut loňského roku uzavírá Peugeot 207 | Foto: Aktuálně.cz

Peugeot 207

Třída: malé auto
Výroba:
2006 až 2011
Motory: benzin 1.4 a 1.6, diesel 1.4 a 1.6 HDI

Díky krátké přídi a dlouhému rozvoru jde o jedno z nejprostornějších malých aut, nabízelo také variantu kombi. Na francouzské poměry má dobře vyladěnou elektroniku a přesvědčí solidní výdrží nejjednoduších motorů: čtrnáctistovky na benzin (54 kW) i na naftu (50 kW). Údržba dieselu je samozřejmě mnohem dražší, repase vstřikování vyjde nejméně na pětadvacet tisíc. Jde ale o jeden z mála nafťáků v této třídě, do nějž se taková investice vyplatí.
Silnější motory nechte být - jak diesel 1.6 HDI, tak moderní benzinové agregáty s přídomkem VTi. Neduhy jejich složité techniky ve stáří spolehlivě převáží nad nižší spotřebou a lepší dynamikou.
Ke kladům francouzských vozů té doby patří dobrá protikorozní ochrana. Smířit se musíte spíše s odbytými detaily jako kvedlavé řazení pětistupňových převodovek nebo třetí brzdové světlo, kolem nějž může téct do kufru.
Příbuzný, o něco menší a o půl generace starší Citroën C3 si zejména s elektronikou užil několik let "vychytávání much". Za doporučení proto stojí až poslední ročníky 2007 až 2010.

 

Právě se děje

Další zprávy