Citroën C5 se vrací do Evropy. Jako kompaktní SUV bude největší ve třídě, zatopí Karoqu a spol.

Jan Matoušek Jan Matoušek
29. 5. 2018 10:54
Sedan a kombi s označením C5 francouzský Citroën stáhl z Evropy v minulém roce. Spolu s modelem střední třídy skončilo i kultovní hydropneumatické odpružení, které nahradily tlumiče s hydraulickými dorazy. Také C5 se na starém kontinentu (třeba v Číně sedan v modernizované podobě stále vzniká) dočká nástupce. Příznivce starých pořádků ale nepotěší - z C5 je SUV s přídomkem Aircross. Stejné auto přitom známe už více než rok. Hádáte správně, z Číny.
Foto: Citroën

Revoluční odpružení

Spolu s C5 loni skončil podvozek s hydropneumatickým odpružením. V omlazeném C4 Cactus však dvojitý šíp ukázal náhradu v podobě odpružení s tlumiči s hydraulickými dorazy. Ty dostal také nový C5 Aircross. Jejich hlavní výhoda spočívá v přidání dvou hydraulických dorazů ke klasické konstrukci odpružení, sestávající z tlumiče, pružiny a mechanického dorazu. Jeden hydraulický doraz slouží pro rozpínání, druhý pro stlačení. Celé řešení pracuje při větším stlačení nebo rozpínání, kdy hydraulický doraz postupně zpomaluje pohyb, a nedojde tak k prudkému zastavení jako v případě pouhého mechanického dorazu. Ten totiž energii sice pohltí, část jí ale vrátí zpět. Naproti tomu hydraulické dorazy energii pohltí a rozptýlí. Nedojde tak ke klasickému odrazu. 

 

Právě se děje

Další zprávy