Citroën C5 se vrací do Evropy. Jako kompaktní SUV bude největší ve třídě, zatopí Karoqu a spol.

Jan Matoušek Jan Matoušek
29. 5. 2018 10:54
Sedan a kombi s označením C5 francouzský Citroën stáhl z Evropy v minulém roce. Spolu s modelem střední třídy skončilo i kultovní hydropneumatické odpružení, které nahradily tlumiče s hydraulickými dorazy. Také C5 se na starém kontinentu (třeba v Číně sedan v modernizované podobě stále vzniká) dočká nástupce. Příznivce starých pořádků ale nepotěší - z C5 je SUV s přídomkem Aircross. Stejné auto přitom známe už více než rok. Hádáte správně, z Číny.
Foto: Ondřej Běhal

Škoda Karoq

Z pohledu českého trhu je nejvážnějším konkurentem Škoda Karoq. Ta má 4,38 m na délku a 2,64 m mezi nápravami. Celkem čtyři motory pokrývají spektrum 85 až 110 kW, čtyřkolku nabízí nejsilnější naftový agregát. K dispozici je i příplatkový dvouspojkový automat DSG. Ceny startují na 529 900 korunách.

Foto: Hyundai

Hyundai Tucson

Jihokorejské SUV má 4,48 m na délku a 2,67 m mezi nápravami. Hyundai nabízí Tucson se šesti motory, které pokrývají škálu od 85 do 136 kW. Pohon všech kol mohou mít naftové motory o výkonu 100 a 136 kW, respektive benzin o výkonu 130 kW. Na výběr je podle motoru i automatická převodovka. Ceny startují na 499 990 korunách.

Foto: Nissan

Nissan Qashqai

Nissan Qashqai je na poli kompaktních SUV stálicí evropských prodejů. Na délku nabízí 4,39 m, z čehož 2,65 m ukrajuje rozvor náprav. Čtyři motory mají 85 až 120 kW, pohon všech kol má však jen 1.6 dCi o výkonu 96 kW. Za příplatek je k vybraným motorům i automat. Ceny startují na 457 500 korunách.

Foto: Volkswagen

Volkswagen Tiguan

Německé SUV nabízí 4,49 m na délku a 2,68 m mezi nápravami. Pod kapotou Tiguanu může být jeden ze sedmi motorů v rozpětí 85 až 176 kW. Vyjma nejslabšího turbodieselu mají pohon 4×4 za příplatek nebo ve standardu všechny jednotky. Ceny startují na 643 900 korunách.

 

Právě se děje

Další zprávy