Mluvčí čínské automobilky řekl stanici BBC, že koncern detaily operace stále dolaďuje. Není tak jasné, kam se chystá novou továrnu umístit a kdy by měla začít výroba. Čínský podnik chce však v Evropě vyrábět pouze elektromobily, se kterými na kontinentu slaví největší úspěch.
Čínský koncern mimo jiné vlastní značku anglických sportovních vozů MG. Výroba těchto vozů v Británii však skončila v roce 2016, kdy ji společnost přesunula do Číny. Zachováno tam alespoň zůstalo vývojové centrum.
SAIC Motor vloni podle svých údajů prodal 5,3 milionu vozů, v Evropě pak jen MG prodalo v prvním pololetí letošního roku 115 tisíc nových aut. Celosvětově se pod jejím logem má během následujících osmnácti měsíců představit deset nových modelů, píše agentura Reuters. Kromě MG prodává SAIC v Evropě auta mimo jiné také pod značkou Maxus.
Koncern má společné podniky rovněž se zahraničními firmami, například s německým Volkswagenem či americkou automobilkou General Motors. Své továrny má čínská automobilka i v dalších asijských zemích, například v Indii, Pákistánu, Thajsku či Indonésii.
MG není jedinou čínskou značkou, která pokukuje po produkci svých aut v Evropě. Na konci května se objevily spekulace, že Great Wall Motor, který svá auta prodává mimo jiné pod značkami Wey či Ora, také zvažuje stavbu továrny na starém kontinentu. Spekuluje se dokonce o možnosti, že by závod stál někde v České republice, případně Maďarsku nebo na východě Německa. Právě poslední jmenovaná země by měla být v čele pelotonu, konečné rozhodnutí ale doposud nepadlo.
Další z čínských značek, která přemýšlí nad výrobou svých modelů mimo domovinu, je BYD. Ve spojení s ní se spekulovalo o převzetí závodu Fordu v Saarlouis, pravděpodobnější je nicméně výstavba vlastní továrny.