První je značka Škoda s podílem 38,5 procenta, následuje Hyundai s 9372 vozy a Volkswagen s 8954 auty. Čtvrtá je Dacia a následuje Toyota. Obě automobilky prodaly přes 5000 vozů. Privátní prodeje tvoří 27 procent.
Nejprodávanějšími modely jsou Škoda Octavia (12 304), Škoda Fabia (9817), Škoda Scala (4819), Škoda Karoq (4709) a Škoda Kamiq (4411). Na šestém místě je Hyundai i30 (4039).
Nejžádanější jsou vozy třídy SUV s podílem nad 35 procent. Následují malá auta s téměř 17 procenty a střední vozy s 13,5 procenta. Z hlediska paliva vedou vozy s benzinovými motory, prodalo se jich 76 247. Naftové vozy jsou s 33 058 auty na druhém místě. Automobilů na elektrický pohon se letos zatím prodalo 1374, což navzdory meziročnímu nárůstu představuje podíl 1,2 procenta.
Registrace nových lehkých užitkových vozů klesly o 26,4 procenta na 8701 aut. V červenci byly nižší o skoro 19 procent. První je Volkswagen s 1091 prodanými vozy, druhý je Fiat (1025) a třetí Peugeot (1001).
Nejvýrazněji jsou letošní propady prodejů vidět u nákladních aut. Těch se zatím prodalo 3802, meziročně o 41,4 procenta méně. V samotném červenci ovšem prodeje naopak vzrostly o 42,8 procenta. První je Mercedes-Benz, následují MAN a DAF.
Oproti loňsku naopak rostou prodeje autobusů, a to o 11,6 procenta na 801 vozů. V červenci byl meziroční růst 71,6 procenta. Nejprodávanější byla domácí značka Iveco Bus, následovaly SOR a MAN.
Zvýšil se rovněž prodej motocyklů, a to o 4,3 procenta na 13.879 strojů. První je Honda s 2797 registrovanými motocykly, následují Yamaha (1297) a CF Moto (1056).
O pozvolném oživování automobilového průmyslu svědčí i statistiky prodejů ze zahraničí. Například ve Velké Británii v červenci letos poprvé registrace nových aut stouply, a to o 11,3 procenta na 174 887 kusů. Celkové prodeje za sedm měsíců jsou však stále o více než 40 procent nižší. Prodeje v posledním měsíci vzrostly například i ve Spojených státech, kde se letos zatím prodalo 14,52 milionu vozů.