Nejenže musí jejích zaměstnancům jedno auto vydržet déle než je obvyklé v evropských zemích, ale dokonce si budou muse zvykat na jízdu v levnějších modelech.
Takový je závěr průzkumu leasingové společnosti Arval mezi tuzemskými firmami, které provozují flotilu firemních vozů.
Zatímco lehké užitkové vozidlo je v průměrném evropském autoparku využíváno zhruba šest let, v případě České republiky je tato doba asi o šest měsíců delší. Osobní vozy jsou v EU průměrně využívané asi čtyři roky a devět měsíců, v České republice je to zhruba pět a půl roku.
Během krize se firmy snažily na vozovém parku ušetřit. Zatímco dvě pětiny menších firem přistoupily ke sdílení vozů více zaměstnanci, třetina se rozhodla jít cestou úspor pohonných hmot. U velkých firem nad 500 zaměstnanců se 53 procent společností rozhodlo vyjednat lepší podmínky se správci autoparků, polovina přistoupila ke sdílení vozidel. V budoucnu chtějí podniky nejvíce šetřit snižováním pořizovací ceny vozidel.
Češi jsou také poměrně skeptičtí ohledně budoucnosti ekologických vozů. Odrazuje je vyšší cena a také zhruba pětina oslovených manažerů nevěří, že ekologicky šetrná vozidla mají reálný vliv na zlepšování životního prostředí . Tudíž jejich nákup považují za zbytečný.