Jan Matoušek
19. 8. 2019 6:02
Flotilové emise automobilek budou muset v nejbližší době klesnout na úroveň 95 g CO2 na ujetý kilometr. Pokud se tak nestane, bude to výrobce stát nemalé peníze. Proto se budou v nabídkách čím dal častěji objevovat hybridy, plug-in hybridy a především čisté elektromobily. Jak se totiž shoduje většina výrobců, budoucnost automobilismu je elektrická. Jaké plně elektrické novinky plánují jednotlivé automobilky? Podívejte se do galerie.
Toyota
Toyota v současnosti sází především na hybridy, které prakticky zcela vytlačily z nabídky naftové motory. Japonci nicméně chystají vstup také do segmentu elektrických vozidel. První krok mají za sebou - v Číně letos na jaře ukázali elektrickou verzi SUV C-HR, která se tam bude nabízet vedle známého jména také pod označením Izoa EV. To proto, že C-HR produkuje společný podnik s automobilkou GAC, zatímco model Izoa vyrábí společný podnik s automobilkou FAW. Do prodeje každopádně elektrické SUV zamíří příští rok.
A odstartuje tak relativně velkou modelovou ofenzivu, kvůli které pracuje Toyota spolu se Subaru i na platformě e-TNGA (dále značka spolupracuje i s Mazdou a Suzuki). Cílem jedné z největších automobilek světa pak je nabídnout celosvětově deset elektromobilů na začátku příští dekády (šest z nich by mělo stát právě na novém technickém základu). Kolik z nich bude určeno pro Evropu jasné není, stejné je to i s rozdělením mezi Toyotu a Lexus. Automobilka však uvádí, že pracuje na celé řadě modelů od dvoumístných mikroaut až po klasické osobní modely.
Ve hře jsou i užitková vozidla. Například se nabízí elektrická verze modelů ProAce a ProAce City, což jsou přeznačené dodávky koncernu PSA. Stejné modely Citroënu, Opelu i Peugeotu už přitom mají jistou elektrickou variantu v užitkové i osobní variantě.