Britové měřili spotřebu elektroaut v létě a v zimě. Komu stoupla o čtyřicet procent?

Martin Frei Martin Frei
23. 12. 2022 6:06
Redaktoři magazínu What Car shromáždili na závodním okruhu devět elektromobilů a v přesně definovaném jízdním cyklu změřili spotřebu. Poprvé v červenci, podruhé v prosinci. Jde o nejpřehlednější srovnání za letošní rok, a přestože ostrovní zima je mírnější než naše, výsledky stojí za pozornost. Vliv počasí na spotřebu se mezi jednotlivými modely překvapivě liší.
Foto: Martin Přibyl

Škoda Enyaq

Specifikace: 60 iV (střední dojezd, zadní pohon)
Využitelná kapacita baterie: 58 kWh
Spotřeba podle cyklu WLTP: 16,5 kWh/100 km
Spotřeba v letním testu: 16,9 kWh/100 km
Spotřeba v zimním testu: 20,8 kWh/100 km
Rozdíl mezi oběma testy: 23 %
Zimní spotřeba proti cyklu WLTP: 26 %

Elektromobily na společných základech Volkswagen MEB nejsou nejúspornější, u Enyaqu tomu nahrává i nevýhodná aerodynamika vysoké karoserie. V létě se spotřeba proti udávaným hodnotám moc neliší, v zimě ale stoupne o 23 procent. Vůz nebyl vybavený tepelným čerpadlem, s ním by teoreticky mohl dosáhnout lepšího výsledku.

 

Právě se děje

Další zprávy