Britové měřili spotřebu elektroaut v létě a v zimě. Komu stoupla o čtyřicet procent?

Martin Frei Martin Frei
23. 12. 2022 6:06
Redaktoři magazínu What Car shromáždili na závodním okruhu devět elektromobilů a v přesně definovaném jízdním cyklu změřili spotřebu. Poprvé v červenci, podruhé v prosinci. Jde o nejpřehlednější srovnání za letošní rok, a přestože ostrovní zima je mírnější než naše, výsledky stojí za pozornost. Vliv počasí na spotřebu se mezi jednotlivými modely překvapivě liší.
Foto: Martin Přibyl

Fiat 500e

Specifikace: 42 kWh
Využitelná kapacita baterie: 37,3 kWh
Spotřeba podle cyklu WLTP: 13,8 kWh/100 km
Spotřeba v letním testu: 16,5 kWh/100 km
Spotřeba v zimním testu: 19,5 kWh/100 km
Rozdíl mezi oběma testy: 18 %
Zimní spotřeba proti cyklu WLTP: 41,3 %

Čísla na první pohled vypadají italsky rozevlátě, ale logiku mají jednoduchou. Malý městský vůz je naladěný na účinnost a obratnost při nižších rychlostech. Proto ho v testu What Car znevýhodnil dlouhý úsek s vysokou rychlostí. V chladném počasí si ovšem fiátek řekne o dalších osmnáct procent energie. Zimní příměstský provoz tak vyjde o 41 procent dráž, než slibuje výrobce. Pětistovka tímto způsobem neujede ani dvě stě kilometrů. Tepelné čerpadlo zde není k dispozici.

 

Právě se děje

Další zprávy