Britové měřili spotřebu elektroaut v létě a v zimě. Komu stoupla o čtyřicet procent?

Martin Frei Martin Frei
23. 12. 2022 6:06
Redaktoři magazínu What Car shromáždili na závodním okruhu devět elektromobilů a v přesně definovaném jízdním cyklu změřili spotřebu. Poprvé v červenci, podruhé v prosinci. Jde o nejpřehlednější srovnání za letošní rok, a přestože ostrovní zima je mírnější než naše, výsledky stojí za pozornost. Vliv počasí na spotřebu se mezi jednotlivými modely překvapivě liší.
Foto: Martin Přibyl

Tesla Model 3

Specifikace: Long Range AWD
Využitelná kapacita baterie: 75, resp. 82 kWh
Spotřeba podle cyklu WLTP: 14,7 kWh/100 km
Spotřeba v letním testu: 15,2 kWh/100 km
Spotřeba v zimním testu: 16,9 kWh/100 km
Rozdíl mezi oběma testy: 11 %
Zimní spotřeba proti cyklu WLTP: 15 %

Účinnost Tesly je nedostižná. Už v letním testu se od udávané spotřeby odchýlila o zanedbatelná tři procenta, v zimě přidává jen dalších jedenáct. Zdaleka nejméně z celé skupiny. Proto se i zimní odchylka od laboratorního měření liší o příznivých patnáct procent. K dobrému výsledku přispívá tepelné čerpadlo. Redaktoři What Car ovšem upozorňují, že mezi oběma testy prošla "trojka" modernizací, dostala baterii s vyšší kapacitou a v zimní zkoušce obouvala větší kola. Výsledky tedy nelze srovnávat jedna ku jedné.

 

Právě se děje

Další zprávy