BMW posadilo limuzínu řady 7 na chůdy. Nová X7 má největší ledvinky v historii

Jan Matoušek Jan Matoušek
18. 10. 2018 14:30
BMW patrně uzavírá svou nabídku vozů kategorie SUV. Zatímco loni uvedená X2 se zařadila k nejmenším sportovně-užitkovým autům značky s modrobílou vrtulí, aktuální novinka je tím největším. X7 totiž není ničím jiným než limuzínou řady 7 s trochou světlé výšky navíc a velkými ledvinkami. Cíle jsou jasné - Mercedes GLS, Range Rover a možná i Rolls-Royce Cullinan.

Přehled aktuálně nabízených vozů BMW na českém trhu najdete zde.

Range Rover

Za vrchol luxusních SUV dlouho platil Range Rover, ostatně BMW kdysi vlastnilo Rover a ten pro změnu Land Rover, čili Němci se na někdejší výrobě tohoto vozu také podíleli. Druhá generace koneckonců dostala mnichovský turbodiesel a třetí byla vyvíjena pod taktovkou BMW, takže sdílí řadu prvků s tehdejší řadou 7. Pod kapotou navíc mohl být benzinový osmiválec i turbodiesel německé produkce.

Dnes Land Rover patří indické Tatě a Range Rover měří v základní verzi pět metrů, z čehož 2922 mm ukrajuje rozvor. Ano, v základní verzi - pak je tu ještě prodloužený model s délkou 5,2 metru a rozvorem 3120 mm.

Motorových variant najdete v ceníku poměrně dost. Základní turbodiesel SDV6 má 202 kW, silnější SDV8 dokonce 250 kW. Benzinový pětilitrový osmiválec s kompresorem je naladěn na 386 nebo 416 kW. Alternativu představuje plug-in hybrid P400e s výkonem 297 kW, ale průměrnou spotřebou jen 3,1 l / 100 km. Standardem je samozřejmě pohon všech kol s automatickou převodovkou.

Ceny Range Roveru začínají 2 704 108 korunách za krátké a 3 049 200 korunách za dlouhé provedení. Pokud budete chtít utrácet, dá se ceníkově za Range Rover dát až 5 527 280 korun, přičemž další statisíce spolknou příplatky.

 

Právě se děje

Další zprávy