BMW má rodinný supersport. Nová M5 pokoří stovku za 3,4 vteřiny a pohodlně zvládne cestu k moři

Nové BMW M5 dostalo nejen pokročilý systém pohonu všech kol, ale také dvakrát přeplňovaný osmiválec.
BMW M5 (kódové označení F90) je v pořadí šestou generací sportovního sedanu. V porovnání s předchůdcem dostal Němec nejen širší rozchod kol a větší nasávací otvory v předním nárazníku, ale také blatníky a kapotu z hliníku nebo střechu z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny. I díky tomu skoro pět metrů dlouhý sedan shodil několik kilogramů a váží 1855 kg bez řidiče.
Ani vzadu nesází M5 na divoký design, který by na první pohled dával na odiv sílu pod kapotou. Všechny prvky jsou ale funkční a aerodynamicky potřebné, což platí třeba o výrazném difuzoru. Čtyři koncovky výfuku mají na starosti zvukový doprovod, hodící se k použitému pohonnému ústrojí.
To hlavní se ukrývá pod kapotou. Desetiválec, který auto mělo před dvanácti lety, je minulostí. Na jeho místě je už druhou generaci dvakrát přeplňovaný osmiválec. Jeho objem je 4.4 litru a technici divize BMW M z něj dokázali dostat 441 kW (600 k) a 750 Nm. Točivý moment je navíc dostupný už v 1800 ot./min. Výkonové hodnoty jsou o 40 k a 70 Nm vyšší než u předchůdce.
Velkou novinkou šesté M5 je použití systému pohonu všech kol M xDrive. Ten je unikátní především v tom, že zachovává tradici modelů s modrobílou vrtulí - je tedy možné využívat jen pohon zadních kol. Přední kola systém připojí ve chvíli, kdy nemá vůz dostatečnou trakci. Základem řešení je standardní pohon všech kol xDrive, vůz má dále zadní aktivní M diferenciál a též specifický software řízení jízdní dynamiky. Zobrazit 15 fotografií
Foto: BMW
Jan Matoušek Jan Matoušek
22. 8. 2017 15:02
Historie BMW M5 se začala psát v roce 1984. Tehdy měl sportovní sedan vyšší střední třídy pod kapotou šestiválec o výkonu 210 kW, který stačil na zrychlení z 0 na 100 km/h 6,5 sekundy. To byla kdysi nejlepší hodnota mezi všemi sedany na trhu. S postupem času se vyvíjela i M5, až se čtvrtá generace z roku 2005 dočkala vidlicového desetiválce. Ten se vyznačoval chutí do otáček, hranice zrychlení přitom byla posunuta na 4,5 sekundy. V pondělí večer odhalilo BMW podobu již šesté generace M5. Ta dostala dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o výkonu 441 kW a stovku pokoří za méně než 3,5 vteřiny. Však má také unikátní systém pohonu všech kol. Na další detaily se podívejte do galerie.

Přehled nových automobilů BMW na českém trhu najdete tady.

 

Právě se děje

Další zprávy