Petr Korbel
10. 8. 2019 7:34
Značka Glas patřila v 50. letech k symbolům západoněmeckého hospodářského zázraku. Na automobilovém nebi zazářila jako meteor, v létě roku 1969 však v bavorském Dingolfingu vyrobili její poslední vůz. Společnosti Hans Glas se stal osudným příliš pestrý výrobní program. Z její továrny ale postupem času vyrostl největší výrobní závod koncernu BMW.
Glas 1300/1700 GT Coupé
V roce 1963 firma představila model Glas GT Coupé, o rok později jej začala prodávat. O technické vyspělosti svědčí skutečnost, že už s "třináctistovkou" vykazoval tento vůz maximální rychlost 170 kilometrů v hodině, což bylo v té době mimořádné. Později přibyl ještě výkonnější motor o objemu 1,7 litru. Karoserii navrhla, jak bylo u tehdejších vozů Glas obvyklé, italská firma Frua. Vedle kupé se posléze vyráběl také odvozený kabriolet.
Společnost Hans Glas sice ve velkém investovala do vývoje nových modelů a jejich modifikací, ale na nové stroje peníze nezbývaly. Používala proto ruční práci i tam, kde ji ostatní západoněmečtí výrobci dávno nahradili mechanizací.