Vladislav Jasan
2. 4. 2019 6:03
Někteří nedají na značkové servisy dopustit, jiní se jim smějí, že jezdí s autem ke garážmistrovi a ušetří. Oba tábory mohou mít pravdu. Záleží na prioritách, využití vozu i jeho typu či konkrétní závadě. Podívejte se do přehledu, kdy je nejlepší vyrazit do značkového a kdy do neznačkového servisu.
Větší jistota kvalitně odvedené práce
Různé značky si dodržování standardů kontrolují s různou intenzitou, obecně ale platí, že autorizák by díky nim neměl nic naprosto "zmršit", a pokud ano, dovoláte se náhrady (což nemusí být ani lehké, ani příjemné, ale ve výsledku byste neměli skončit bez vyrovnání).
Ve značkovém servisu si také můžete být jisti, že má slušné pojištění proti způsobeným škodám. Pokud třeba auto odřou při manipulaci, opraví jej dle standardů výrobce a případně poskytnou kompenzaci. A ještě jednu nespornou výhodu mají - dodržují termíny (v opačném případě opět chtějte kompenzaci a dostanete ji, budete-li dostatečně vytrvalí), což je u nejednoho garážového servisu přímo noční můra.
Jako vždy a všude i v servisech platí, že "je to o lidech". Garážmistr za rohem může mít zlaté ruce a za pár korun zvládnout nemožné, mechanik v autorizovaném servisu být levý na obě ruce. Anebo vám může "nezávislý specialista" nenávratně poškodit auto a náhrady se nedovoláte. A stejně tak se stává, že autorizovaný mechanik vyřeší kouskem gumičky (originální samozřejmě) a přitažením šroubu závadu, kterou nenašly tři garáže, zato ale vyměnily díly za tisíce. To všechno se může stát a stává se.