Jedno auto, několik jmen. Deset modelů, z nichž se po změně značky staly propadáky

Jan Matoušek Jan Matoušek
2. 9. 2019 6:02
Anglický termín badge engineering odkazuje na jev v automobilovém světě velmi populární. Zjednodušeně lze říct, že jde o jedno auto, které se ale prodává s logem dvou a více výrobců. Důvodem může být třeba úspora nákladů na vývoj, automobilky také mohou levněji pokrýt více segmentů a případně si tímto způsobem i snížit průměrné emise. Úspěch takového vozu ale také není automatický. V galerii se proto podívejte na deset případů "automobilových kukaček", které se však s prodejním úspěchem nepotkaly.
Foto: Rover

Rover CityRover

V roce 2003, kdy začala výroba modelu CityRover, byl britský výrobce MG Rover již ve finančních problémech. Malé a dostupné auto, které by zaujalo širší spektrum lidí se tak mohlo jevit jako ideální přídavek do portfolia. Britové se však místo vlastního vývoje rozhodli kvůli nedostatku financí spojit s indickou Tatou a na její model Indica dát vlastní loga, jiné nárazníky a masku chladiče a trochu upravit podvozek. Hatchback se dokonce vyráběl přímo v Indii.

Kritika novinářů byla nicméně nesmlouvavá. James May z Top Gearu v roce 2004 řekl, že jde o nejhorší auto, které v rámci pořadu řídil. Příliš nadšení z nového vozu nebyli ani zákazníci. Kvalita zdaleka neodpovídala relativně vysoké ceně, kritice byly podrobeny i jízdní vlastnosti. A ačkoliv Rover na některé z výtek zareagoval a CityRover upravil, nepomohlo to. Výroba se zastavila v roce 2005, tedy ve stejném roce, kdy mateřský výrobce zkrachoval. Špatná pověst se však s autem táhne dál. Pro změnu tištěný Top Gear vyhlásil v roce 2013 CityRover druhým nejhorším autem za dvacet let.

 

Právě se děje

Další zprávy