Jan Matoušek
27. 10. 2022 6:02
Sdílení techniky a někdy i celých modelů není v automobilovém světě nic nového ani zvláštního. Kvůli snížení nákladů to značky praktikují prakticky odnepaměti, z nejznámějších sourozenců je možné jmenovat Citroën Berlingo a Peugeot Partner, miniauta z kolínské TPCA nebo Toyotu GR86 a Subaru BRZ. Do následujícího přehledu jsme však zařadili sourozence, kteří jsou známí méně nebo úplně zapomenutí.
Audi 50 a Volkswagen Polo
Volkswagen Polo začal svou historii jako Audi. V roce 1974 představila automobilka z Ingolstadtu své první malé auto jak odpověď na podobně koncipovaný Fiat 127 nebo Renault 5. Jmenovalo se Audi 50 a na dlouhou dobu to bylo první a poslední skutečně levné auto se čtyřmi kruhy v masce. Až o pár týdnů později se prakticky pouhou výměnou log automobilek stal z Audi první Volkswagen Polo.
Ten měl oproti svému vzoru širší nabídku pohonných jednotek, byl ale jaké jednodušší a tím pádem levnější. Možná i proto se dočkal výraznějších prodejních úspěchů než Audi 50. To se nakonec prodávalo jen čtyři roky, pak se značka se čtyřmi kruhy zaměřila na větší a dražší modely a postupně si vybudovala image jedné ze tří nejvýznamnějších německých prémiových značek. Malé auto pak představilo až koncem 90. let, A2 ale byla díky pokrokové konstrukci hodně drahá a ani následující řada A1 prodejní díru do světa neudělala.
To Volkswagen Polo je dodnes jedním z bestsellerů na německém trhu i v celé Evropě. Prodává se už v šesté generaci.