Auto, které naučilo Čechy kupovat korejské vozy, končí. Daewoo Matiz vydrželo ve výrobě 20 let

Jan Matoušek Jan Matoušek
7. 6. 2018 6:43
Ani Hyundai, ani Kia. První skutečně populární jihokorejskou značkou v České republice bylo Daewoo. Začalo to ještě před rokem 1989, kdy se na československý trh dostalo několik kusů modelu Racer. S přeměnou trhu se korejská automobilka na chvíli stáhla, koncem devadesátých let ale vytáhla z rukávu eso - minivůz Matiz, který byl dostatečně obratný ve městě a dostatečně prostorný uvnitř. K tomu měl italský design a dobrou cenovku. Proto auto pravidelně zaujímalo přední příčky prodejů. V roce 1999 to bylo dokonce nejprodávanější dovážené auto v Česku. Matiz teď po dvaceti letech končí. Připomeňte si, kolik kdysi stál i pod kolika různými značkami vznikal.

Konec jedné éry

Už v Paříži v roce 2004, kde Chevrolet oznámil převzetí evropských aktivit Daewoo, se ukázal koncept Matiz M3X. Ten pak o několik měsíců později přijel i v sériové podobě, na většině trhů se navíc auto nejmenovalo Matiz, ale Spark. Jen hrstka států si ponechala původní označení, jako Daewoo Matiz pak byl vůz prodáván v Jižní Koreji. Spark a ani žádný jiný Chevrolet se Matizu svou popularitou na českém trhu již nepřiblížil. A stejně jako skončilo Daewoo, skončil v roce 2015 v Evropě i Chevrolet, tedy minimálně modely dovážené z Koreje. Camaro a Corvette lze oficiální cestou koupit i dnes.

 

Právě se děje

Další zprávy