Jan Matoušek
7. 6. 2018 6:43
Ani Hyundai, ani Kia. První skutečně populární jihokorejskou značkou v České republice bylo Daewoo. Začalo to ještě před rokem 1989, kdy se na československý trh dostalo několik kusů modelu Racer. S přeměnou trhu se korejská automobilka na chvíli stáhla, koncem devadesátých let ale vytáhla z rukávu eso - minivůz Matiz, který byl dostatečně obratný ve městě a dostatečně prostorný uvnitř. K tomu měl italský design a dobrou cenovku. Proto auto pravidelně zaujímalo přední příčky prodejů. V roce 1999 to bylo dokonce nejprodávanější dovážené auto v Česku. Matiz teď po dvaceti letech končí. Připomeňte si, kolik kdysi stál i pod kolika různými značkami vznikal.
Definitivní tečka
Výroba v Uzbekistánu ale neskončila, jako Chevrolet Matiz se auto pro méně náročné trhy vyrábělo dál, design byl přitom stejný jako u Ravonu. I tato podoba Matize, poslední, která je ještě ve výrobě, ale kvůli technické zastaralosti skončí. GM Uzbekistán oznámilo, že poslední kusy vozu dokončí v červenci letošního roku, pak jej v programu nahradí Spark, opět ve třetí generaci.
Po dvaceti letech tak skončí výroba vozu, který prakticky naučil české zákazníky kupovat korejské vozy.