Jan Matoušek
7. 6. 2018 6:43
Ani Hyundai, ani Kia. První skutečně populární jihokorejskou značkou v České republice bylo Daewoo. Začalo to ještě před rokem 1989, kdy se na československý trh dostalo několik kusů modelu Racer. S přeměnou trhu se korejská automobilka na chvíli stáhla, koncem devadesátých let ale vytáhla z rukávu eso - minivůz Matiz, který byl dostatečně obratný ve městě a dostatečně prostorný uvnitř. K tomu měl italský design a dobrou cenovku. Proto auto pravidelně zaujímalo přední příčky prodejů. V roce 1999 to bylo dokonce nejprodávanější dovážené auto v Česku. Matiz teď po dvaceti letech končí. Připomeňte si, kolik kdysi stál i pod kolika různými značkami vznikal.
Jako Chevrolet
Ve druhé polovině roku 2004 General Motors částečně reorganizoval své evropské aktivity. Součástí toho byla i změna automobilů Daewoo na Chevrolet, jinými slovy všechny tehdejší modely korejské se v Evropě začaly prodávat s logem amerického výrobce. Produkce dál běžela v Jižní Koreji, a tak najednou nabídka Chevroletu obsahovala i Matiz, jehož první generace ale s "velkým plus", jak svého času zněl slogan značky, vydržela jen pár měsíců.