Jan Matoušek
7. 6. 2018 6:43
Ani Hyundai, ani Kia. První skutečně populární jihokorejskou značkou v České republice bylo Daewoo. Začalo to ještě před rokem 1989, kdy se na československý trh dostalo několik kusů modelu Racer. S přeměnou trhu se korejská automobilka na chvíli stáhla, koncem devadesátých let ale vytáhla z rukávu eso - minivůz Matiz, který byl dostatečně obratný ve městě a dostatečně prostorný uvnitř. K tomu měl italský design a dobrou cenovku. Proto auto pravidelně zaujímalo přední příčky prodejů. V roce 1999 to bylo dokonce nejprodávanější dovážené auto v Česku. Matiz teď po dvaceti letech končí. Připomeňte si, kolik kdysi stál i pod kolika různými značkami vznikal.
Poprvé Daewoo, poprvé Matiz
Jméno Matiz se poprvé objevilo na konceptu miniauta ze začátku roku 1997. Žlutý koncept z autosalonu v Soulu však měl s pozdějším sériovým Matizem společné skutečně jen to jméno. Opět to byl třídveřový hatchback, navíc poněkud méně elegantních tvarů.
Jak bude Matiz doopravdy vypadat, ukázala na frankfurtském autosalonu téhož roku série konceptů d'Arts. Pod nimi je již podepsán ItalDesign a provedení City se pak prakticky v sériové podobě nezměnilo. Vedle toho Daewoo ukázalo i verzi Sport a Style (na snímku). Ty se v roce 1999 objevily jako limitované edice standardního Matize.